گناباد-فرماندار گنابادگفت: بر اساس اهداف برنامه ششم توسعه سالانه ۲۸۰ میلیارد ریال ازمحل اعتبارات حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش و جوانان و کاهش مشکلات این بخش اختصاص می یابد.

 تا پایان سال۹۶ خانه جوان در گناباد ایجاد می شود

به گزارش قدس آنلاین محمدعلی نبی پور روز یکشنبه در نشست ساماندهی اوقات فراغت گنابادگفت: از محل مالیلت بر ارزش افزوده پنج میلیارد ریال در سال جاری  با توجه به اماده بودن زمین برای تکمیل و راه اندازی ساختمان خانه جوانان گناباد اختصاص می یابد.

وی افزود: باید برنامه های اوقات فراغت در هر بخش اعم از فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و نظیر آن با محوریت همان اداره مربوطه برگزار شود.

وی، غنی سازی، تنوع بخشی و حرفه آموزی، استعدادیابی و عنایت خاص به فعالیتهای ورزشی را از ضرورتهای برنامه های اوقات فراغت گناباد ذکر کرد و گفت: هدف از این برنامه ها تنها نباید پر کردن وقت دانش آموزان و نوجوانان و جوانان باشد بلکه بازخورد اصلی آنها باید شکوفایی استعدادهای این رده های سنی را به دنبال داشته باشد.

فرماندار گناباد اظهار کرد: هر اندازه برنامه های اوقات فراغت از غنای بیشتری برخوردار باشد، موجب افزایش رضایتمندی و مشارکت بیشتر نوجوانان و جوانان و خانواده های آنان می شود و در این صورت حتی جذابیتهای کاذب فضای مجازی نمی تواند مانعی برای بهره مندی در این برنامه ها شود.

نبی پور گفت: موازی کاری دستگاههای اجرایی وبخش های دست اندرکار اوقات فراغت را از مشکلات و آسیبهای مهم این بخش ذکر کرد و گفت: باید با برنامه ریزی صحیح از این مساله جلوگیری کرد.

حسین سعیدی رئیس اداره ثبت احوال گناباد هم با اشاره به اینکه ۲۴.۵ درصد جمعیت شهرستان گناباد در رده سنی کمتر از ۱۴ سال و ۲۸.۲ درصد از جمعیت معادل حدود ۲۴ هزار تن در رده سنی ۱۵ الی ۲۹ سال و جوان قرار دارد، گفت: اثربخشی برنامه های اوقات فراغت یک ضرورت توسعه نشاط اجتماعی در جامعه محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.