خرم آباد- استاندار لرستان گفت: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان باید سه اختلاف نظر قمرود، سیمره و کمال صالح را در دستور کار بگذارد و به عنوان اختلاف نظر برای وزارت نیرو بفرستد تا در این شورا تعیین تکلیف کنند.

مطالبات حوزه آب لرستان در شورای عالی آب پیگیری شود

به گزارش قدس آنلاین، هوشنگ بازوند ظهر یکشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهارداشت: از انتقال آب الیگودرز به قم (قمرود) شاکی نیستیم اما این بدین معنا نیست که روستاهای لرستان از بی‌آبی بی‌چاره شوند بالاخره خسارت‌هایی وارده چطور می‌خواهد جبران شود.

وی افزود: همه قبول کردیم انتقال آب از الیگودرز به کار خوبی است اما همان طور که روستاهایی مانند محلات و دلیجان از این آب می‌گیرند روستاهای لرستان نیز باید از این آب استفاده کنند، چرا روستاهای لرستان نباید از این آب بگیرند؟!

استاندار لرستان عنوان کرد: مدیریت آب منطقه‌ای لرستان باید این اختلاف‌ها را در دستور کار قرار دهد و در شورای عالی آب از حق و حقوق مردم لرستان دفاع کند.

وی بیان کرد: در این سه سال یک بار در شورای عالی آب دستور کار داشته‌ایم که ان نیز موضوع سد معشوره بوده است که در آن جلسه وزیر نیرو به معاون اول رئیس جمهور جهانگیری گفت من این موزه را حل می‌کنیم و نیازی نیست در شورای عالی آب مطرح شود که در نهایت بعد از سه سال با سختی حل شد.

بازوند گفت: در این مدت استان لرستان هیچ دستور کار دیگری در شورای عالی آب نداشته است در حالی که واقعا در بحث قمرود، سد کمال صالح و سیمره مشکل داریم.

 وی تصریح کرد: ما در رومشکان هیچ آبی نداریم در حالی که سد سیمره زمین مردم رومشکان را گرفته  است و تخصیصی برای آن داده نمی شود، این اختلاف باید به شورای عالی آب برود.

استاندار لرستان اظهارداشت: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان باید سه اختلاف نظر قمرود، سیمره و کمال صالح را در دستور کار بگذارد و به عنوان اختلاف نظر برای وزارت نیرو بفرستد تا در این شورا تعیین تکلیف کنند.

وی افزود: پیگیری این اختلاف‌ها حق و حقوق مردم استان لرستان است بنابراین مسئولان آب منطقه‌ای لرستان باید آن را به صورت ویژه پیگیری کنند.

بازوند عنوان کرد: ما باید پاسخ گوی مردم استان لرستان  نیز باشیم واقعا دلمان برای رومشکان می‌سوزد که هیچ آب ندارد و یک سری زمین‌های کشاورزی آن نیز برای سد سیمره گرفته شده است و اکنون هیچ امکاناتی به آنها نمی‌دهند.

وی ضمن تأکید بر پیگیری مطالبات حوزه آب لرستان از وزارت نیرو بیان کرد: ندادن سهم آب استان لرستان ظلم است متأسفانه حق آبه محیط زیستی استان را نیز نمی‌دهند.

استاندار لرستان در رابطه با مشکل آب شرب شهر سپید دشت نیز گفت: مردم این منطقه حدود هشت سال است که درگیر موضوع آب شرب هستند بالاخره این دعواها باید روزی تمام شود و مشکل آب برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از ساخت مهمانسرا در طرح مورد نظر ساختمان آب منطقه‌ای لرستان گفت: این ظلم به بخش خصوصی است که ادارت مهمان‌ها را به سمت مهمانسراهای دولتی ببرند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.