دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام، گفت: اعتماد و خوشبینی به آمریکا در برخی از دولتمردان دولت یازدهم خسارت‌های زیادی به نظام هم به لحاظ حقیقی و هم به لحاظ مادی وارد کرده است.

خوش‌بینی دولت یازدهم به آمریکا خسارات زیادی به نظام وارد کرد/ پذیرش سند ۲۰۳۰ حتی تصویب‌نامه هیئت وزیران را هم نداشت

    به گزارش «قدس آنلاین»،  محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار کرد: آمریکا نه تنها تحریم‌ها را بر اساس توافقنامه برجام لغو نکرده بلکه تاکنون به آن افزوده است. ما معتقدیم که باید تحولی همه جانبه در سیاست‌های دولت در برابر آمریکا پدید آید تا گستاخی‌های آمریکا مهار شود.

وی خاطرنشان کرد: وزیر خارجه آمریکا در اظهارنظری مداخله‌جویانه و مغایر با حقوق بین‌المللی سخن از تغییر نظام و حمایت از مخالفین و ضد انقلاب می‌کند؛ آیا همین موضوع کافی نیست که سیاست خارجی دولت ما نسبت به آمریکا در مقابله با این گستاخی‌ها و حفظ عزت ملت ما تغییر یابد؟

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام، تصریح کرد: اعتماد و خوشبینی به آمریکا در برخی از دولتمردان دولت یازدهم خسارت‌های زیادی به نظام هم به لحاظ حقیقی و هم به لحاظ مادی وارد کرده است. رئیس دولت خود می‌داند که آمریکا دشمن ملت و دشمن نظام جمهوری اسلامی است و هرگز دست از خصومت برنمی‌دارد.

حبیبی با اشاره به انتشار اسناد محرمانه دخالت آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد توسط وزارت خارجه آمریکا یادآور شد: آمریکایی‌ها نه تنها با استقرار یک نظام اسلامی در ایران مخالفند بلکه ۶۴ سال پیش نشان دادند حتی یک دولت ملی را هم تحمل نمی‌کنند، پس چطور می‌توان به آنها اعتماد کرد و همچنان خوشبین بود.

وی به ویژگی‌های تحریم جدید آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها در توافق برجام قول داده بودند تحریم‌های جدید وضع نکنند و تحریم‌های قدیم را هم تعلیق کنند. اما اکنون نه کار اول را انجام می‌دهند و نه کار دوم را و با جسارت هر چه تمامتر هم به بهانه حقوق بشر و حمایت ایران از مقاومت باب جدیدی از تحریم‌ها را گشوده‌اند که هیچ شخص حقیقی و حقوقی نتواند با ایران معامله کند و اگر معامله کرد بی‌رحمانه آن را مجازات کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تحریم‌های روسیه توسط آمریکا تاکید کرد: ما می‌دانستیم و می‌دانیم که آمریکایی‌ها در پی سلطه استکباری هستند. این را دستگاه دیپلماسی ما درک می‌کند و باید ادبیات گفتگوهای دیپلماتیک با غرب و به ویژه آمریکا را تغییر دهد.

حبیبی خطاب به هیئت نظارت بر برجام گفت: وقت آن رسیده است شجاعانه آنچه نقض جسم و روح برجام است و توسط آمریکا انجام گرفته، ‌اعلام گردد تا ملت تصمیم تاریخی خود را برای مقابله به مثل صریحا اعلام نماید.

وی افزود: دولت برای مقاوم سازی کشور در برابر زورگویی‌های آمریکا باید بیشتر از گذشته اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار دهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در دیدار کارگزاران با رهبر انقلاب تصریح کرد: چون دولت درخواست همکاری از سوی همه از جمله احزاب و گروه‌ها برای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ را داشته، جناب آقای میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی رسما اعلام کرده است دولت را برای برون رفت از چالش‌های اجرای این سیاست‌ها کمک خواهد کرد. اگر رئیس دولت در این فراخوان زمینه را مساعد کند ما از هیچ کوششی در این مورد دریغ نمی‌کنیم.

حبیبی گفت: قرار بود با اجرای سیاستهای اصل ۴۴ یک انقلاب اقتصادی در کشور رخ دهد اما متأسفانه به دلیل عدم اجرا یا بد اجرا کردن به این هدف نرسیدیم. ما معتقدیم هنوز هم دیر نشده است و اگر اقتصاد مردمی شود می‌توانیم سیاستهای اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد توقف اجرای سند ۲۰۳۰ در شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: سند ۲۰۳۰ از دستور کار نظام خارج شد و کار درستی بود. برای جلوگیری از تکرار چنین خبط عظیمی لازم است دولت قراردادها، موافقت‌نامه‌ها و پیمان‌نامه‌های بین‌المللی را وفق اصل ۷۷ قانون اساسی به صورت لایحه به مجلس ببرد. که این مسئله در پذیرش سند ۲۰۳۰ رعایت نشده بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: پذیرش سند ۲۰۳۰ حتی تصویب‌نامه هیئت وزیران را هم نداشت. این خیلی اعجاب‌آور است که چطور سندی که استقلال فرهنگی ما را تهدید می‌کرد و از ایستگاه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نظام عبور نکرده بود، به طرف اجرایی شدن می‌رفت. باید معلوم شود چه جریانی به طور خزنده در کشور وجود دارد که استقلال ملی ما را تهدید می‌کند.

حبیبی با اشاره به شکل‌گیری دولت دوازدهم اظهار کرد: در چینش دولت یازدهم کوتاهی‌هایی صورت گرفت و عناصر فتنه ۸۸ در برخی مسئولیت‌ها راه پیدا کردند، حال آنکه فتنه خط قرمز نظام است. امیدواریم در ترکیب دولت دوازدهم جلوی این خطای بزرگ گرفته شود و این اشتباه تکرار نشود والا ممکن است در آینده اجرای سندهایی از همین دست سند ۲۰۳۰ در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به شرارت داعش در حمله به مجلس و مرقد امام(ره) گفت: مواضع دولت آمریکا و برخی کشورهای منطقه متحد با واشنگتن نشان می‌دهد آنها تروریسم را از عراق و سوریه به سمت ایران هدایت کرده‌اند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: در این زمینه اولا وزیر خارجه باید اسناد این جنایت را در اختیار سازمان ملل و مجامع بین‌المللی قرار دهد تا اصل مقابله به مثل با کشورهایی که پای در این ماجراجویی گذاشته‌اند مشروع جلوه کند.

حبیبی ادامه داد: ثانیا دستگاه‌های امنیتی باید بیشتر از گذشته هوشیار شوند و در داخل و خارج دشمنان اسلام و ایران را پشیمان کنند. البته ما از سطح هوشیاری و مقابله سربازان جان بر کف امام زمان(عج) در دستگاههای امنیتی تشکر می‌کنیم. اما این هوشیاری و آمادگی باید مضاعف شود.

وی با اشاره به پیروزی‌های جبهه مقاومت در سوریه و عراق گفت: تروریسم در عراق و سوریه نفس‌های آخر را می‌کشد و فقط همتی دیگر لازم است تا تروریسم در این دو کشور دفن شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.