قزوین- رئیس شورای حمل و نقل استان قزوین گفت: شهرسازی ریل‌پایه از جمله موارد مورد تأکید وزیر راه و شهرسازی بوده و ما هم در استان به طور جدی پیگیر تحقق آن هستیم.

پروژه‌های راهسازی قزوین با پیوست زیست محیطی اجرایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مسعود حق‌لطفی صبح یکشنبه در جلسه‌ای که در خصوص پروژه‌های راهسازی با حضور مدیر ساخت و توسعه راه‌های این اداره‌کل صبح امروز در سالن جلسات اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: این استان از دیرباز به واسطه موقعیت جغرافیایی خود نقش مهم و مؤثری در حوزه حمل و نقل کشور داشته و در حال حاضر در میان پنج استان پرتردد کشور قرار دارد.

وی افزود: میزان طول محورهای آزادراهی، بزرگراهی و راه‌های شریانی موجود در آن با وجود مساحت نه چندان بزرگ آن گویای همین موضوع است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تأکید کرد: این ویژگی فرصت مناسبی است تا بتوان با استفاده از اقتصاد حمل و نقل بسترهای توسعه استان را فراهم کرد.

حق‌لطفی اضافه کرد: اما نباید اجازه داد در این گذار، امکان‌های زیست محیطی و همچنین کیفیت زندگی در استان و شهرهای آن تحت‌الشعاع قرار گیرد.

این مسؤول بیان کرد: در همین راستا به‌کارگیری الگوهای مناسب توسعه حمل و نقلی متوازن درون و برون شهری در دستور کار جدی راه و شهرسازی استان قرار گرفته و در حال پیگیری و اجرا است.

رئیس شورای حمل و نقل استان قزوین اضافه کرد: احداث راه‌آهن قزوین – رشت، دو خطه کردن راه‌آهن تهران – قزوین- زنجان، توسعه ایستگاه راه‌آهن قزوین، توسعه سیستم حمل و نقل عمومی شهر قزوین(TOD)، بررسی اجرای قطار شهری و BRT از جمله اقداماتی است که با هدف پاسداشت محیط زیست و تحقق توسعه پایدار از جمله برنامه‌های در دست اقدام است.

پروژه‌های راهسازی قزوین با پیوست زیست محیطی اجرایی می‌شود

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین هم در ادامه گفت: تهیه پیوست زیست محیطی از جمله اولویت‌های پروژه‌های راهسازی بوده و در همین راستا این مطالعات برای دو پروژه ملی قزوین – الموت - تنکابن و قزوین – رحیم‌آباد – کلاچای در استان تهیه شده است.

جعفر قزوینیان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای حفظ و اعتلای کیفیت محیط زیست عنوان کرد: مراحل پیشرفت کار در پروژه‌های ملی دو محور اصلی قزوین – الموت – تنکابن و قزوین – رحیم‌آباد– کلاچای که در حال احداث بوده و همواره منوط به تهیه و تکمیل مطالعات زیست محیطی بوده است.

وی افزود: حفظ محیط زیست و پرهیز از ایجاد اختلال در زیستگاه‌های جانوران در منطقه الموت در دستور کار جدی وزارت راه و شهرسازی بوده و در این راستا هزینه‌های قابل توجهی هم صرف شده است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: یکی از پروژه‌هایی که با همین هدف طراحی و به اجرا در آمده، احداث تونل شیرکوه به طول 700 متر بوده که با طرح مطالعاتی محیط زیستی به منظور حفظ و آسیب هرچه کمتر به منطقه زیست جانوری الموت در دستور کار قرار گرفته است.

قزوینیان یادآور شد: ارتقای دانش فنی کارشناسان در جهت حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست در زمان اجرای پروژه‌های عمرانی از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

این مسؤول تصریح کرد: سعی در بهبود روش‌های اجرایی پروژه‌ها و کنترل کیفی کارخانجات تولید آسفالت، بتن و غیره در جهت کاهش اثرات مخرب زیست محیطی از دیگر اقدامات مؤثر در حفظ محیط زیست بوده که توسط کارشناسان و ناظران این اداره کل مورد توجه است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.