زنجان- استاندار زنجان با بیان اینکه یکی از نشانه‌های موفقیت در زمینه اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، افزایش تراز صادراتی است، تاکید کرد: دستگاه‌های متولی دولتی در بخش صادارت سرسختی نشان ندهند.

افزایش تراز صادراتی یکی از نشانه‌های موفقیت در اقتصاد مقاومتی است

به گزارش قدس آنلاین، اسدالله درویش امیری ظهر یکشنبه در نخستین جلسه کار گروه توسعه صادرات در سال ۱۳۹۶ که در سالن امام علی(ع) استانداری  زنجان برگزار شد، اظهار کرد: باید علت رشد واردات زنجان مشخص شود.

وی با بیان اینکه البته صادرات استان زنجان نیز از رشد برخوردار بوده است، اضافه کرد: این آمار در دو ماه سال ۱۳۹۶ به سال گذشته نیز رشد داشته که موضوع خوشحال‌کننده‌ای است.

استاندار زنجان با اشاره به صادرات واحدهای تولیدی شهرستان ابهر و خرم‌دره از مبادی دیگر گمرک کشور چون استان قزوین، خاطرنشان کرد: این موضوع از جمله دلایل کاهش آمار صادرات استان زنجان بوده است.

درویش امیری با تاکید بر اینکه هدف اصلی خروج کالاها تولیدی بیشتری از کشور است، گفت: هدف از صادرات بیشتر افزایش درآمد ارزی برای کشور است.

وی با بیان اینکه بخش گردشگری و سهم ۲ درصدی آن از سهم درآمدی صادرات نیاز به کار بیشتر دارد، تصریح کرد: باید در کشور کارهای اساسی در رابطه با حضور گردشگران خارجی شکل گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در زمینه خدمات فنی و مهندسی نیز استارت کار زده شده است، ابراز کرد: سهم استان زنجان از میزان صادرات در سال گذشته حدود یک درصد کل کشور بوده که سهم این بخش در واردات ۰.۶۱۱ بوده است.

درویش امیری با اشاره به افزایش تعداد صادرکنندگان استان زنجان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: باید نقص کار در بخش صادرات مشخص شده و بررسی شود،  چگونه می‌توان مشکلات را از پیش روی صادرکنندگان برداشت.

وی با تاکید بر لزوم بررسی راهکارها و مسیرهای افزایش صادرات در استان زنجان، خاطرنشان کرد: باید موانع پیش روی اتحادیه صادرکنندگان برداشته شود.

استاندار زنجان ادامه داد: باید اجازه داد تا صادرات محصولات مختلف از استان زنجان به دست بخش خصوصی انجام گیرد.

درویش امیری با بیان اینکه یکی از نشانه‌های موفقیت در زمینه اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، افزایش تراز صادراتی است، تاکید کرد: دستگاه‌های متولی دولتی در بخش صادرات سرسختی نشان ندهند.

وی با بیان اینکه گمرک استان زنجان باید راهکارهای مناسبی در زمینه سرعت بخشیدن به حل مشکل صادرکنندگان، انجام دهد، تصریح کرد: این سازمان ایجاد دفتر گمرک در ابهر را با توجه به درخواست‌های انجام شده در دستور کار خود قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.