بیرجند- مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی از صدور نخستین سند اراضی فرودگاه‌ها در سطح کشور به نام فرودگاه طبس خبر داد و گفت: این سند به مساحت ۶۸۰ هتکار به نام شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران صادر شد.

نخستین سند اراضی فرودگاه‌ها در سطح کشور به نام فرودگاه طبس صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، هادی سلامی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور سند اراضی فرودگاه طبس اظهار داشت: مستندسازی اراضی فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی از اواخر اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است و با جدیت ادامه دارد.

وی افزود: فرودگاه طبس به عنوان نخستین فرودگاه در کشور کل اراضی آن به تملک شرکت فرودگاه‌ها درآمده و نخستین سند شش دانگ کامل به مساحت ۶۸۰ هتکار به نام شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران صادر شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: مستندسازی اراضی فرودگاه طبس به دلیل اینکه خارج از محدوده شهری بوده و هیچ معارض و مستثنیات مردمی در آن وجود نداشت و متعلق به اراضی دولتی بود با سرعت بیشتری صورت پذیرفت و با تلاش و همکاری‌های مدیرکل املاک و مستغلات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مدیرکل امور املاک دولتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مجوز بند (د) ماده ۲۶ آئین نامه اموال دولتی در تاریخ ۲۰ فروردین ماه امسال صادر شد و مراحل ثبتی آن ۲۴ خرداد ماه به پایان رسید و سند شش دانگ تحمیلی به میزان ۶ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۵۲۰ مترمربع صادر شد.

سلامی در مورد اراضی فرودگاه بیرجند گفت: فرودگاه بیرجند از پیچیده‌ترین فرودگاه‌ها در حوزه اراضی است و فرآیند مستندسازی اراضی آن با سرعت خوبی در حال انجام است به طوری که تاکنون ۱۸ برگ سند ثبتی از اراضی مردم تبدیل شده و ۱۶ برگ سند دیگر نیز در حال انجام امور اولیه ثبتی است.

وی افزود: اراضی فرودگاه بیرجند بیش از ۷۴۱ هکتار است که از این میزان نزدیک به ۱۵۰ هکتار اراضی قدیمی فرودگاه بیرجند است که سند آن سالیان قبل صادر شده است و حدود ۳۵۰ هکتار نیز اراضی دولت است که مربوط به منابع طبیعی و زمین شهری است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.