اراک- عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اعمال تحریم‌های جدید، نقض برجام است.

اعمال تحریم های جدید، نقض برجام است

به گزارش قدس آنلاین، محمدابراهیم رضایی با اشاره به تصویب طرح s۷۲۲ (طرح ضد ایرانی مجلس سنای آمریکا) افزود: آمریکا در پس ناکامی‌های مستمر سیاسی منطقه‌ای و پذیرفتن شکست‌های متوالی در منطقه خاورمیانه دست به اقداماتی نظیر تصویب طرح‌های ضد ایرانی در مجلس سنای این کشور می‌زند.

وی بیان کرد: به طور حتم تمامی نقشه‌های استکبار جهانی در منطقه خاورمیانه صددرصد با شکست مواجه شده است و این ناکامی‌ها موجب بروز تنفر شدید آمریکا از جمهوری اسلامی ایران شده و براین اساس اقدام به رفتار پر از کینه و بغض کرده و عداوت خود را با پیمان‌شکنی به نمایش می‌گذارد.

نماینده مردم خمین در خانه ملت تصریح کرد: آمریکایی‌ها با وجود اینکه یک پیمان بین‌المللی را امضاء کرده‌اند با سیاست مستکبرانه و زورگویانه خود و از روی خشم و عصبانیت و نه از روی تفکر و تعمق در مجلس سنا اقدام به اعمال تحریم‌های غیرهسته‌ای کرده‌اند که موجب نقض برجام و عبور از توافق هسته‌ای است.

وی ادامه داد: مستکبران و زورگویان عالم در پی مجبور کردن جمهوری اسلامی ایران به عبور از مواضع مقتدرانه و عزتمندانه خویش هستند و با این اقدامات در صدد هستند که ایران از مواضع خود عقب‌نشینی کند.

رضایی با اشاره به نقش موثر دولت و مجلس برای پاسخ دادن به سیاست‌های مستکبرانه آمریکائی‌ها اظهار کرد: تمامی سیاستمداران جمهوری اسلامی ایران باید انسجام داخلی و ملی را به نمایش بگذارند و در مقابل زورگویی‌های سران سلطه مقتدرانه بایستند.

وی با تاکید بر اینکه باید در کشور صدای واحدی شنیده شود، افزود: در چنین شرایطی باید از موضع حکمت، عزت و مصلحت صدای واحدی از کشور شنیده شود و در مقابل پیمان شکنی و عهدشکنی مستکبران عالم مقتدرانه ایستاد.

نماینده مردم خمین در خانه ملت، مسئولیت در نظر گرفتن راهبرد برای مقابله با عهدشکنی آمریکایی‌ها در خصوص نقض برجام را بر عهده شورای عالی امنیت ملی دانست و افزود: این شورا باید با کسب نظر کارشناسی به عنوان مسئول اصلی پیگیر این مسئله باشد و پس از جمع بندی اقدامات آمریکایی‌ها، راهبردی اصولی اتخاذ کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.