قم- عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: اگر بخواهیم مسائل فرهنگی در قم سامان پیدا کند باید بحث سند تحول فرهنگی در قم وجود داشته باشد.

سند تحول فرهنگی در قم تدوین شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سعید روحانی با اشاره به مصوبات شورا در زمینه رشد و توسعه فرهنگی اظهار کرد: مصوبات شورا در این زمینه بیشتر ناظر به درخواست‌هایی بود که مطرح می‌شد در حالی که نگاه در این زمینه باید جامع باشد زمانی نگاه به مسائل فرهنگی جامع می‌شود که از تمام افکار و عصاره فکر نخبگان در زمینه مسائل فرهنگی بهره ببریم.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه تاکنون فعالیت‌های زیرساختی در زمینه امور فرهنگی انجام شده است گفت: مصوباتی در زمینه بهسازی اطراف مساجد وجود دارد بر همین اساس احداث پارک با محوریت مسجد صورت می‌گیرد تا مسجد رونق بهتری داشته و در رشد مسائل فرهنگی مؤثر واقع شود.

وی عنوان کرد: در اینگونه موارد نگاه جامع نیست بلکه جزیره‌ای است. مسیر بهتر این است که با نخبگان و مسؤولان فرهنگی در این زمینه جلسات متعدد برگزار شود تا به نگاه جامع و سند فرهنگی برسند.

روحانی یادآور شد: اگر بخواهیم مسائل فرهنگی در قم سامان پیدا کند باید بحث سند تحول فرهنگی در قم وجود داشته باشد تا بتوانیم بر اساس برنامه برای بخش‌های هنر، ورزش و... مقدار بودجه تعیین شده را هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه عدالت کامل در توزیع منابع و امکانات شهری وجود ندارد گفت: در برخی از مکان‌ها توزیع منابع با عدالت همراه نیست بنابراین مشکلات این بخش باید ریشه‌یابی شود. به عنوان مثال مسیرهایی که اتوبوس یا مینی‌بوس چندان استقبال ندارد رانندگان آنها به صورت گردشی انتخاب شده تا همه مکان‌ها از خدمات حمل و نقل بهره‌مند شوند.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: اگر توزیع منابع با عدالت همراه نشود هیچگاه رشد متوازن شهری صورت نمی‌گیرد در این زمینه می‌توان راهکارهایی تعیین کرد تا منابع عادلانه‌تر نسبت به گذشته توزیع شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.