معاون کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع انتخاب گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در رابطه با ایران در جلسه این کمیته خبر داد و گفت: در این جلسه تاکید شد که اجازه ورود این فرد به داخل کشور داده نشود. <BR>

ممانعت از ورود گزارشگر ویژه سازمان ملل به ایران

به گزارش قدس آنلاین 'محمد کریم عابدی' در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه آیا اتهام نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران درست است یا اهدافی سیاسی را دنبال می کند، گفت: آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بزرگترین نقض کنندگان حقوق بشر در جهان هستند و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به جای ایران باید به نقض حقوق بشر در آنها رسیدگی کند.
نماینده مردم طبس و فردوس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در سال 2010 پس از بررسی اقدامات رژیم صهیونیستی در خلال جنگ های 33 روزه با لبنان و 22 روزه با غزه، این رژیم را ناقض حقوق بشر و فرماندهان نظامی آن را جنایتکار جنگی نامید اما نتوانست با آنها برخورد کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تحقق امنیت و صلح و ثبات در جهان را در گروی برخورد و مجازات با مثلث آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی دانست و افزود: اتهام نقض حقوق بشر در ایران و کشورهای مخالف این مثلث شوم، نوعی فرافکنی و فرار رو به جلوست.
عابدی با بیان اینکه باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا قدرت اجرایی کردن وعده های خود را ندارد و قدرت در این کشور در دست افراد پشت پرده قرار دارد، خاطرنشان کرد: اوباما وعده تعطیلی زندان گوانتانامو را داده بود اما قدرت هایی در این کشور این اجازه را به او ندادند.
معاون کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که اوباما اعلام کرد رژیم صهیونیستی باید به مرزهای 1967 در فلسطین اشغالی بازگردد اما نتانیاهو در داخل آمریکا و در نزد نمایندگان کنگره این کشور رییس جمهوری آمریکا را تحقیر و این مساله را رد کرد.
وی آغاز رسیدگی به نقض حقوق بشر در جهان از آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را خواستار شد و افزود: آمریکا و عربستان سعودی در داخل خاک بحرین زندان هایی مخوف ایجاد کرده و در آنها جوانان معترض مسلمان را تحت شدیدترین شکنجه ها قرار می دهند اما صدایی از سازمان های بین المللی برنمی خیزد.
شورای حقوق بشر سازمان ملل که در شهر ژنو سوئیس مستقر است، روز گذشته (شنبه) احمد شهید وزیر خارجه سابق مالدیو را به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران انتخاب کرد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.