کرج- فردیس ازجمله شهرهای استان البرز است که قرار گرفتن در چند کیلومتری پایتخت پیامدی جز سرریز جمعیت به این محدوده نداشته است و باوجود دربگیری ۶۰۰ هزار نفر از زیرساخت‌های شهری و امکانات رفاهی محروم است.

فردیس روی خط محرومیت/امکانات شهری این شهر ضعیف است

قدس آنلاین-گروه استان ها: هویت فردیس با ملارد، شهریار، اندیشه، مشکین‌دشت، محمد شهر و گرم‌دره تعریف می‌شود و باوجود دربرگیری این شهرها اما از مراکز تفریحی، فروشگاهی و خدماتی خبری نیست و گسترش غیرمنطقی و افقی شهر با تبعیت نکردن از الگوهای معماری سیمای شهر را مخدوش کرده است.

کمبود فضای ورزشی

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان فردیس با ابراز ناراحتی از کمبودهای ورزشی می‌گوید: محدودیت مکانی سبب شده تا برای استقرار هیات های ورزشی در شهرستان فردیس با مشکل مواجه شویم.

مهدی محبی بیان می‌کند: کمبود فضای ورزشی و اعتبار سبب شده تا نتوانیم برای ورزشکاران و تشویق مردم به ورزش گام‌های مناسب برداریم.

وی ادامه می‌دهد: به دلیل اینکه چارچوب سازمانی برای اداره ورزش و جوانان فردیس تعریف‌نشده لذا این اداره با کمبود نیروی انسانی مواجه است و به دلیل اینکه بودجه‌ای از اداره کل ورزش و جوانان دریافت نمی‌شود لذا تنها منبع درآمد این اداره از محل بودجه دریافتی هیات های ورزشی مستقر در شهرستان فردیس است.

وی می‌گوید: به علت تأمین نشدن اعتبار برای تکمیل پروژه‌های عمرانی موفق به بهره‌برداری از پروژه‌ها در زمان مقرر نشدیم.

کمبود کتابخانه

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردیس نیز بابیان اینکه تعداد کتابخانه‌های این شهرستان با جمعیت آن تناسبی ندارد بیان کرد: فردیس کتاب‌خوان دارد اما کتابخانه کم دارد.

گلشن شیرمحمدی افزود: کتاب و کتابخانه‌های موجود فردیس پاسخگوی نیازهای مردم این شهرستان نیست.
وی ادامه داد: در حال حاضر این شهرستان دارای چهار کتابخانه نهادی و شش کتابخانه مشارکتی است و با توجه به جمعیت بیش از نیم میلیون نفری فردیس، این کتابخانه‌ها کافی نیست و باید کتابخانه‌های بیشتری در این شهرستان ایجاد شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردیس یادآور شد: در حال حاضر این شهرستان پرجمعیت به ۱۰ کتابخانه ازجمله در شهرک‌های ارم، ناز، روستای فرخ‌آباد زیبادشت نیاز دارد و در سفر رئیس‌جمهوری به استان البرز، ساخت یک کتابخانه مرکزی برای فردیس پیشنهادشده است.

محرومیت از بیمارستان

امام‌جمعه شهرستان فردیس نیز بابیان اینکه این شهرستان دارای کمبودهای بسیاری در ارایه خدمت به شهروندان است بیان می‌کند: نخستین مشکل پیش روی ساکنان فردیس باوجود تعداد ۶۰۰ هزار نفر جمعیت محرومیت از بیمارستان است که انتظار می‌رود اقدام ویژه‌ای برای رسیدگی به این خواسته مردم صادر شود.

قرار گرفتن فردیس در جوارپایتخت پیامدی جز سرریز جمعیت حاصلی نداشته و باوجود دربگیری ۶۰۰ هزار نفر از زیرساخت‌های شهری و امکانات رفاهی محروم استحجت‌الاسلام علی‌اکبر ایمانی بابیان اینکه این شهرستان به دلیل ضعف در زیرساخت‌های شهری واداری با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند بیان می‌کند: این شهرستان نوپا دارای مشکلات فراوانی است .

وی همچنین با اشاره به محرومیت این شهر از شورای شهر مستقل بیان می‌کند: طبق قانون فردیس به دلیل تبدیل به شهرستان و دارا بودن جمعیت ۶۰۰ هزار نفر می‌بایست از شورای شهر مستقل برخوردار باشد که امید می‌رود هر چه زودتر این نقیصه نیز رفع شده و شاهد استقلال این شهر در تصمیم‌گیری‌ها باشیم.

حجت‌الاسلام ایمانی اظهار می‌کند: در حال حاضر مشکلات بسیاری ازجمله ای ترافیک موجب آزار شهروندان این منطقه شده است و لذا انتظار می‌رود اعتبارات ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت‌ها  و رفع مشکلات در نظر گرفته شود.

فردیس خواستار استقلال

فرماندار فردیس بابیان اینکه با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی مسئولان در راستای استقلال سیاسی شهرستان فردیس اقدامات بسیاری انجام پذیرفته است می‌افزاید: مردم فردیس برای انجام کارهای اداری خود دیگر به کرج مراجعه نمی‌کنند و مشکلات آن‌ها در داخل شهرستان حل می‌شود.

حمید احدی  استقلال شهرداری فردیس را نیز یکی از اولویت‌های کاری فرمانداری عنوان کرد و یادآور می‌شود: این موضوع به جد در حال پیگیری است.

وی اذعان می‌کند: شهرستان نوپای فردیس بدون فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب به شهرستان ارتقاء پیدا کرد که نیازمند توجه مسوولان استانی به‌ویژه مدیریت شهری کرج است.

احدی بیان می‌کند: با توجه به مهاجرپذیر بودن، ازدیاد جمعیت و کمبود امکانات خدماتی لذا این شهرستان نیازمند حمایت مدیریت شهری کرج و اعتبارات ویژه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.