نیروهای آمریکایی در شهر الطبقه در غرب شهر الرقه سوریه، ساخت مرکز فرماندهی نیروهای نظامی و بنای ساختمان های مسکونی برای نیروهایشان در آن منطقه را آغاز کرده اند.

آمریکا در طبقه سوریه پایگاه نظامی ایجاد می کند

به گزارش قدس آنلاین، منابع رسانه ای محلی در این باره اعلام کردند نیروهای آمریکایی موجود در شهر طبقه، ساختمان های خوابگاه نظامیان و مدرسه "محمد فارس" همچنین ساختمان دستگاه امنیت نظامی و جنایی در محله سوم این شهر را به ایجاد مقرات نظامی و مسکونی برای نیروهایشان اختصاص داده اند.

این منابع خاطرنشان کردند: آمریکایی ها، با بستن همه راههای منتهی به منطقه، تخریب ساختمان های خوابگاه نظامیان در شهر طبقه و عملیات ساخت بنا را آغاز کرده اند.

به گفته این منبع، به دنبال اینکه روابط آمریکا و ترکیه در ماههای اخیر به سردی گرایید و تمایل واشنگتن به خارج کردن نیروهایش از پایگاه اینجرلیک افزایش یافته است این کشور درصدد است نیروهایش را در شهر استراتژیک الطبقه مستقر و آن را به یک پایگاه نظامی بلند مدت در خاک سوریه تبدیل کند.

یادآور می شود "نیروهای سوریه دمکراتیک" در دهم ماه می گذشته با حمایت هوایی و لجستیکی ائتلاف بین المللی علیه داعش به رهبری آمریکا، توانستند شهر طبقه در شمال سوریه را به کنترل درآورند.

منبع: العالم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.