منابع سوری از موفقیت نیروهای ارتش در آزادسازی شهرک الکردی در حومه الرقه و آغاز عملیات جدید در شرق السلمیه و پیشروی در محور خناصر-اثریا خبر دادند.

‎ارتش‌های عراق و سوریه به هم رسیدند/آزادسازی شهرک «الکرادی» در جنوب «الرقه»+تصاویر

به گزارش قدس آنلاین، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آنها منطقه «محمیة التلیلة» در  جنوب روستای تازه‌ آزاد شده «آراک» در حومه شرقی تدمر را پس از نابودی آخرین بقایای داعش در منطقه و انهدام جنگ‌افزارهای آنها آزاد کردند.

در حومه الرقه هم نیروهای ارتش سوریه شهرک «الکرادی» در جاده مواصلاتی شهر الرصافه در جنوب آن را آزاد کردند.

این در حالی است که در حمله جنگنده‌های آمریکایی به مناطقی در جنوب شهر الرقه شماری از غیرنظامیان کشته و یا زخمی شدند.

در شمال هم نیروهای ارتش عملیات نظامی جدیدی را در شرق السلمیه آغاز کردند و با پیشروی در محور خناصر-اثریا، شهرک‌های «جب السعد،  رسم امون،  حنیطة و حسو العلباوی» در حومه حماه را آزاد کردند.

خبر دیگر  اینکه نیروهای ارتش سوریه حمله گروه تروریستی موسوم به جیش التوحید به منطقه غورالعاصی در حومه جنوبی حماه را دفع کردند که در نتیجه آن ده‌ها تروریست کشته و یا زخمی شدند که در میان آنها احمد عبدالسلام بکور ازسرکردگان این باند هم به چشم می‌خورد.

از سوی دیگر جنگنده‌های ارتش از صبح امروز مواضع تروریست‌های جبهه النصره را در محله جوبر در شمال شرقی  دمشق بمباران می‌کنند، حملات هوایی به تجمعات تکفیری‌ها در محور «زملکا-عین ترما» از سرگرفته شده است.

ارتش‌های عراق و سوریه به هم رسیدند

خبرنگار تسنیم در خبری دیگری آورده است نیروهای ارتش عراق و ارتش سوریه امروز در مناطق «التنف» و «البوکمال» پس از آزادسازی حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع در عمق صحرا از اشغال تروریست‌های داعشی در مرزها به یکدیگر رسیدند. نیروهای ارتش سوریه چند روز پیش در ادامه عملیات گسترده خود به سمت مرزهای عراق به این نقطه رسیدند.

‎نیروهای ارتش سوریه چند روز پیش به مرزهای مشترک با عراق رسیدند و با نیروهای حشد شعبی دیدار کردند، اما امروز به شکل رسمی نیروهای ارتش دو کشور به هم رسیدند و جاده زمینی هم میان دو همسایه پس از مدت‌ها بازگشایی شد.

این نقطه حدود ۴۰۰ کیلومتر از شهر تدمر در صحرای سوریه فاصله دارد. این عکس مربوط به حضور نیروهای ارتش سوریه و ارتش عراق در گذرگاه مرزی الولید است که نیروهای عراقی روز گذشته آن را از تروریست‌های تکفیری بازپس گرفتند.

آزادسازی گذرگاه مرزی الولید به اخراج تروریست‌های داعشی از اطراف پایگاه «التنف» منجر شده است که نظامیان آمریکایی در آن سوی مرزها درخاک سوریه مستقر شده‌اند تا از گروه‌های تروریستی حمایت کنند.

گذرگاه الولید به «التنف» که یک گذرگاه سوری استراتژیک در مرز با عراق و در بزرگراه بغداد به دمشق قرار دارد، نزدیک است.

همچنین نیروهای حشد شعبی عراق به شکل رسمی و با هدف کمک به نابودی داعش وارد سوریه شدند، تمام موانعی که تروریست‌های داعشی برای جلوگیری از به هم پیوستن متحدان سوری و عراقی ایجاد کرده بود، برچیده شد و امروز پرچم‌های عراق و سوریه در کنار یکدیگر در صحرایی که میان دو کشور امتداد دارد، ‌برافراشته شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.