زنجان- مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: راه‌اندازی دفاتر شهرستانی گمرک در دستور کار قرار دارد تا مشکلات صادرات واحدهای تولیدی برطرف شود.

دفتر گمرک در ابهر راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حمید احمدی در جلسه توسعه صادرات استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته میزان واردات استان نسبت به سال ۹۴ افزایش یافته است، اظهار داشت: بخش عمده واردات را مواد اولیه و ماشین‌آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد کالاهای وارداتی شمش روی و سرب از کشور ترکیه است، بیان کرد: استان زنجان در بخش‌های صنعتی مزیت‌های زیادی برای توسعه صادرات دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان تصریح کرد: استقرار دفترخانه گمرکی و تأمین نیروی مورد نیاز آن‌ها در شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارد که ابهر یکی از شهرستان‌های پیشنهادی است.

وی با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی شهرستان‌هایی ابهر و خرمدره از گمرکات مرزی کالاهای خود را صادر می‌کنند، ابراز کرد: تلاش داریم با راه‌اندازی دفاتر گمرکی مشکلات در زمینه صادارت را کاهش دهیم.

غلامحسین جمیلی، رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در این جلسه با اشاره به مشکلات تجار و بازرگانان اظهار داشت: یکی از مشکلات تجار این است که پس از انجام مراحل مطالعاتی، بازارسازی و سایر اقدامات روی محصول نهایی، در برخی موارد با امتناع واحدهای تولیدی از صادارت مواجه می‌شوند که این موضوع فرصت‌های رقابت صادارت در داخل را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تولیدکننده و صادرکننده هر کدام خواستار سود بیشتر و ارزش افزوده بالاتری هستند، ابراز کرد: این موضوع سبب شده که هر کدام از طرفین فرصت انتفاع را از دیگری صلب می‌کنند و تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند کار صادرات را نیز خود بر عهده بگیرند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان بر توجه بیشتر به شرکت‌های حق‌العمل کار گمرکی تأکید کرد و گفت: برخی تمایل دارند به دلیل کاهش هزینه‌های اضافی و سایر موارد کالاها را از نهایی‌ترین مبدأ صادر کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.