مشهد- معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از برنامه‌ریزی این معاونت برای تشرف ۴۰۰ هزار زائر زیارت اولی به حرم مطهر رضوی تا پایان سال ۹۶ خبر داد.

تشرف ۴۰۰ هزار زائر زیارت اولی به حرم رضوی در سال ۹۶ پیش بینی می شود

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی خاکسار قهرودی اظهار کرد: بعد از صدور حکم مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی و تاکید ایشان در زمینه رسیدگی به محرومان و مستضعفان این موضوع به صورت محوری در برنامه‌های این آستان مقدس مورد توجه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: معاونت امداد مستضعفان با هدف تحقق این امر مهم در آستان قدس رضوی تشکیل شد و مهمترین رسالت این معاونت خدمت رسانی به محرومان است که در همین راستا تاکنون خدمات ویژه‌ای نیز انجام شده که از آن بین می‌توان به تشرف بالغ بر ۳۰۰ هزار زائر زیارت اولی از سراسر کشور به حرم مطهر در سال ۹۵، کمک به بازسازی منازل آسیب دیده در زلزله و سیل خراسان رضوی، کمک جهت تأمین جهیزیه برای زوج‌های جوان، اعزام گروه‌های جهادی به سراسر کشور و اقداماتی در راستای اشتغال زایی در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی برای محرومان اشاره کرد.

وی در ادامه به تشکیل دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در تمام استان‌ها کشور اشاره و اظهار کرد: دفاتر استانی آستان قدس رضوی در راستای منشور ۷ گانه مقام معظم رهبری و با رویکرد کمک به محرومان و اقشار ضعیف جامعه و ترویج فرهنگ رضوی در تمام استان‌های کشور تشکیل شدند و در زمینه خدمت به محرومان و تسهیل تشرف زائران محروم به حرم مطهر رضوی و توانمندسازی اقشار ضعیف فعالیت دارند.

خاکسار راه‌اندازی این دفاتر که داری هویت مردمی هستند را گامی موثر در جهت شناسایی محرومان و زمینه‌ساز جلب کمک‌های مردمی و حضور خیران در این عرصه معرفی و بیان کرد: سال گذشته معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی توفیق تشرف ۳۰۰ هزار زائر محروم زیرات اولی را به حرم مطهر داشت و در سال جاری نیز پذیرایی از ۴۰۰ هزار نفر زائر محروم هدف‌گذاری شده است.

وی همچنین به طرح شبکه خادمیاران رضوی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح کسانی که امکان و توانی در اختیار دارند می‌توانند به افراد نیازمند در سراسر کشور خدمت‌رسانی کنند و در ازای این خدمت از توفیق خدمت در حرم مطهر رضوی بهره‌مند ‌شودند.

معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی اضافه کرد: این طرح با هدف ایجاد یک نهضت و جریان فراگیر خدمت به نیازمندان و استفاده از توانمندی‌های همه افراد متقاضی ارائه خدمت به آستان مقدس رضوی در زمینه رفع نیازمندی‌های محرومان در تمام استان‌ها کشور اجرایی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.