مشهد- حجت الاسلام نصر الله پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با صدور بیانیه‌ای با تأکید بر اینکه ابطال سند ۲۰۳۰ در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به صراحت بیان نشده است، گفت: تاحصول نتیجه مطلوب درباره این مصوبه چندپهلو موضوع را پیگیری می‌کنم.

ابطال سند ۲۰۳۰ در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به صراحت بیان نشده است

به گزارش قدس آنلاین، در این بیانیه آمده است: پس از هشدار تیزبینانه رهبر معظم انقلاب در خصوص تهدید استقلال کشور و خطر نفوذ فرهنگی از جانب سند ۲۰۳۰ و پیگیری مراجع عظام، نخبگان، مسؤولین و مطالبه جدی مردمی، این موضوع با واکنش دیر هنگام شورای عالی انقلاب فرهنگی روبه‌رو شد و اعلام شد که به طور کلی مسائل آموزشی کشور باید براساس اسناد بالادستی ایران انجام شود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اما آنچه شبهه برانگیز است نحوه اطلاع‌رسانی از مفاد مصوبه این جلسه است. سوال مطرح در این اعلام مبهم و دو پهلو این است که به صراحت مشخص نشده منظور شورای عالی انقلاب فرهنگی از این مصوبه، ابطال کلی سند ۲۰۳۰ بوده است یا اینکه سند به قوت خود باقی و قابل اجراست و فقط در صورت مغایرت با اسناد بالادستی غیر قابل اجرا تلقی می‌شود که انتظار مردم انقلابی همان برداشت اول است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در بخشی از این بیانیه تاکید کرد: انتظار می‌رود، همانطور که در اجرای سند با سرعت قابل توجهی مراحل تصویب و ابلاغ را طی کرد، با استناد به اظهارات وزرای محترم حاضر در جلسه به صورت رسمی و بدون فوت وقت هیأت دولت لغو ابلاغیه ۲۵ شهریورماه ۹۵ دولت را اعلام واجرای دقیق سند تحول بنیادین را ابلاغ کند.

در پایان این بیانیه آمده است: در نهایت ضمن هشدار به امت حزب الله در خصوص این مصوبه مبهم و چندپهلو، وظیفه خود می‌دانم تا حصول نتیجه مطلوب در دفاع از کیان اسلام و استقلال کشور و مورد تایید رهبری موضوع را از شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری و به مردم شریف ایران اطلاع‌رسانی کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.