یزد - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: آمار دانش آموزان پذیرفته شده استثنایی در مراکز مختلف آموزش عالی و دانشگاه های معتبر کشور در این دولت و در مقایسه با گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است.

پذیرش دانش آموزان استثنایی درمراکز آموزش عالی ۲۳درصد رشد داشت

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، مجید قدمی شامگاه یکشنبه در شورای آموزش و پرورش یزد اظهارداشت: درچهارسال گذشته به رغم شرایط نامناسب اقتصادی، دولت در نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی بیش از  ۲۳۰ میلیارد ریال برای ایاب و ذهاب افراد تحت پوشش خود پرداخت کرده است .

 وی افزود: فعالیت های فرهنگی، هنری و برگزاری مسابقات در بین دانش آموزان استثنایی کشور در چهار سال گذشته ۲۶۵ درصد رشد داشته و دراین مدت، آموزش های تلفیقی و فراگیر در مدارس زیرپوشش با همکاری فرهنگیان و دستگاه های مختلف تا ۵۱ درصد رشد داشته است .
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به برگزاری طرح سنجش سلامت دانش آموزان آماده ورود به دبستان افزود: در دولت سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در کشور ۲۷ درصد رشد نشان می دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: افزون بر ۷۰ میلیارد ریال برای ارائه خدمات مورد نیاز حمایتی دانش آموزان زیرپوشش در سطح کشور بر حسب نیاز هزینه شده که این روند در سال های آتی تداوم دارد.

استاندار یزد نیز دراین نشست گفت: نگاه ترحمی و دلسوزانه باید به  به دانش آموزان استثنایی باید تغییر کند زیرا آنان نیز از حقوق شهروندی برخوردار هستند و باید متناسب با شرایطی که دارند برای آنها برنامه ریزی شود.

سیدمحمد میرمحمدی اظهارداشت: مهارت آموزی، خوداتکایی و جلب مشارکت دانش آموزان در فعالیت های مختلف باید محور برنامه های غنی سازی اوقات فراغت در طول سال و بخصوص تابستان قرار گیرد.

وی افزود: رسیدگی به دانش آموزان استثنایی در نظام تعلیم و تربیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ایجاد فروشگاه های عرضه محصولات و مهارت های دانش آموزان از مسائل مهمی است که باید مدنظر فعالیت های اوقات فراغت قرار گیرد.

میرمحمدی  در خصوص اوقات فراغت دانش آموزان تصریح کرد: اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان یک فرصت  می باشد که باید مسئولان با برنامه ریزی دقیق زمینه سازی شکوفایی استعدادهای این قشر را در این فرصت فراهم کنند و اگر دانش آموزان بصورت جدی و عملی در برنامه های مختلف مشارکت داشته باشند زمینه اتکا به خود و شکوفایی ظرفیت های آنها حاصل می شود و این هدف مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.