قزوین- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: بسته‌بندی امروزه نقش بسزایی در ایجاد ارزش افزوده در محصولات تولیدی داشته و در اقتصاد مقاومتی بسیار مؤثر بوده و به افزایش بازارهای مصرف و توسعه پایدار کمک می‌کند.

مرکز تحقیق و توسعه صنعت بسته‌بندی در قزوین راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین،  حمیدرضا خانپور در بازدید از شرکت بسته‌بندی پیکره با اعلام این مطلب افزود: در راستای ارتقا کیفیت محصولات صنایع کوچک و متوسط، توسعه بازار، نگهداری محصول و برنامه اقتصاد مقاومتی در خوشه بسته‌بندی این شرکت پس از مطالعاتی که صورت گرفته برای رفع حلقه مفقوده با استفاده از ظرفیت شرکت‌های فعال بسته‌بندی استان نسبت به ایجاد مرکز تحقیق و توسعه بسته‌بندی اقدام کند.

وی هدف از راه‌اندازی این مرکز را بهبود مستمر فضای کسب و کار، نهادینه کردن جایگاه تحقیق و توسعه و عنوان یک ضرورت ملی، انتقال و تسهیم دانش و تجربه، ایجاد زمینه لازم جهت شکل‌گیری ارتباط دانشگاه‌ها و مراکز و تقویت روابط بین بنگاه‌های تولیدی، صنعتی و صادراتی با مراکز آموزش و پژوهش عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از عضویت ۲۱۷ واحد تولیدی استان در بخش بسته‌بندی خبر داد و گفت: ۷۳ درصد از این واحدهای فاعل در حوزه پلاستیک فعالیت داشته که سهم واحدهای خرد و کوچک ۷۸ درصد بوده که زمینه اشتغال هفت هزار و ۱۰۴ نفر و سرمایه‌گذاری دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال را در استان فراهم کرده است.

خانپور ارزش کالاهای صادراتی توسط واحدهای فعال حوزه بسته‌بندی در استان قزوین را ۲۲۲ میلیارد ریال عنوان کرد.

رئیس هیأت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: توجه به صنعت بسته‌بندی می‌تواند ضمن کمک به واحدهای فعال در این حوزه کمک شایانی به واحدهای صنعتی دیگر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.