قزوین- سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان قزوین گفت: همزمان با اجرای طرح همای رحمت در ماه مبارک رمضان، ۳ هزار و ۷۱۴ سبد غذایی بین نیازمندان این استان توزیع شده است.

برگزاری جشنواره حلواپزان/ بیش از ۳۰۰۰ سبد موادغذایی بین نیازمندان قزوینی توزیع  شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین آصفی با اشاره به اجرای طرح همای رحمت در ماه رمضان سال جاری اظهار داشت: اهداف مختلفی در جمعیت هلال‌احمر در راستای بشردوستی تعریف شده است که بخشی از این اهداف در قالب اجرای طرح‌های مختلف همچون طرح همای رحمت اجرایی می‌شود.

وی افزود: طرح همای رحمت همچون سال‌های گذشته در ماه مبارک رمضان سال جاری اجرا شده است و امیدواریم این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان قزوین بیان کرد: در قالب اجرای طرح همای رحمت ماه رمضان سال جاری، توزیع پنج هزار سبد مواد غذایی پیش‌بینی شده که از ابتدای این ماه مبارک تا به امروز، سه هزار و ۷۱۴ سبد بین نیازمندان توزیع شده است و پیش‌بینی می‌شود توزیع سبد مواد غذایی بین نیازمندان تا پایان ماه رمضان به بیش از پنج هزار سبد برسد.

آصفی با بیان اینکه نحوه توزیع سبد موادغذایی در سال جاری متفاوت‌تر از سال گذشته بوده و از ابتدای ماه مبارک تا به امروز پنج هزار سبد توزیع شده است، عنوان کرد: اقدام مناسبی در ماه رمضان سال جاری صورت گرفته است که با همکاری بنیاد ملی نخبگان و همت اعضای داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان قزوین، توزیع سبد مواد غذایی با مراجعه به درب نیازمندان صورت می‌گیرد.

این مسؤول مطرح کرد: این سبدها به نیازمندان تحویل داده می‌شود تا نخبگان و تحصیل‌کنندگان از وضعیت زندگی نیازمندان آگاهی داشته باشند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان قزوین با اشاره به اینکه در ماه رمضان برنامه افطاری و سفره آسمانی برای نیازمندان را برگزار کرده و در این زمینه هفت هزار و ۶۵۹ نفر از اطعام ۵۴ سفره آسمانی بهره‌مند شده‌اند، مطرح کرد: در روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه جاری، برنامه متنوعی ( جشنواره حلواپزان را به صورت وسیع) پیش‌بینی کرده‌ایم که مشارکت افراد در آن به صورت آزاد است.

آصفی گفت: علاقمندان برای شرکت در جشنواره حلواپزان می‌توانند به جمعیت هلال‌احمر استان قزوین مراجعه و فرم مربوطه را دریافت کنند که البته ثبت‌نام باید قبل از روز چهارشنبه صورت بگیرد چراکه در این روز آثار دریافت می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: بعد از دریافت آثار علاقمندان، در روز چهارشنبه این آثار در حیاط جمعیت هلال‌احمر استان قزوین و در کنار دریاچه به نمایش گذاشته و به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود؛ علاوه بر جشنواره حلواپزی، جشن عبودیت هم طی روز چهارشنبه برگزار می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان قزوین اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان سال جاری برنامه‌های مختلفی هم برگزار شده است که از موارد آن می‌توان به برگزاری یک مانور با مشارکت اعضای جوانان، داوطلبان و امدادگران  و معاونت جوانان و با حضور ۲۷۰ نفر از اعضای جوانان اشاره کرد.

آصفی ادامه داد: هدف از برگزاری این مانور آشنایی اعضای جوانان با مفاهیم انسان دوستانه و کمک به نیازمندان بود و امیدواریم در سال‌های آینده هم برگزار شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.