امیرآباد- فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) گفت: امنیت در حوزه دریای خزر با حضور مقتدرانه ناوگان شمال و با برقراری تعامل با کشورهای حوزه دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی به عمل آمده است و تا کنون توانستیم ناوگروه های خود را در بیش از ۵ مرحله به کشورهای حوزه دریای خزر اعزام و پیام صلح و دوستی را به این کشورها ابلاغ کنیم.

بیش از ۵ ناوگروه صلح و دوستی به کشورهای حوزه دریای خزر اعزام شدند

به گزارش قدس آنلاین، محفل انس با قرآن کریم با حضور فرماندهی ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع)، ۱۶۰ نفر از کارکنان ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی مستقر در پایگاه دریایی امیرآباد، قاریان برجسته نیروی دریایی و امام جمعه شهرستان بهشهر در سالن توحید بهشهر برگزار شد.

فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) در این مراسم، اظهار کرد: امروزه وجود امنیت در همه نقاط کشور یکی از برکات بسیار بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، امنیتی که در حوزه داخلی و برون مرزی ایران وجود دارد در شرایطی به وجود آمده که پیرامون کشور را توطئه های مختلف از ایادی استکبار احاطه کرده است.

ناخدا یکم عرشه و ستاد احمد رضا باقری گفت: همه کشورهای استعمارگر و استکباری منتظر موقعیتی هستند که با نفوذ در داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران، شرایط امن و ایمن را برای ایران دچار مخاطره کنند و بی شک انسان های بزرگی برای برقراری این امنیت شبانه روز زحمت می کشند و کار و تلاش می کنند.

وی افزود: در حوزه دریایی بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی ایران، وظیفه و مسئولیت برقراری امنیت به عهده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و این امنیت را نیروی دریایی با حضور مقتدرانه خود در آب های آزاد تامین کرده است.

فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) گفت: ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور مقتدرانه در منطقه ۲۰ درصد دریای خزر که بیش از ۱۰۰ هزار کیلومترمربع وسعت و گستردگی دارد امنیت مرزهای آبی ایران را تامین کرده است.

باقری خاطرنشان کرد: ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی به برکت جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر از تجهیزاتی استفاده می کند که به دست توانمند صنعت گران، دانشمندان، متفکران، محققان و دانشجویان ایرانی در عرصه داخل کشور ساخته شده است.

وی افزود: در شرایطی که تحریم بیش از گذشته عرصه را از لحاظ صنعتی و تکنولوژی بر کشور تنگ کرده بود، به برکت جمهوری اسلامی ایران؛ تجهیزاتی مانند ناوهای کلاس سینا و ناوشکن دماوند در دریای ایران ساخته و به آب انداخته شد و امروزه به عنوان حافظان امنیت کشور در دریا مشغول به کار است.

فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) تصریح کرد: امنیت در حوزه دریای خزر با حضور مقتدرانه ناوگان شمال در دریا و با برقراری تعامل با کشورهای حوزه دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی به عمل آمده است و افتخار می کنیم که تا کنون توانستیم ناوگروه های خود را در بیش از ۵ مرحله به کشورهای حوزه دریای خزر اعزام و پیام صلح و دوستی را به این کشورها ابلاغ کنیم و پرچم سرافراز جمهوری اسلامی ایران را در بنادر این کشورها به اهتزار درآوریم و این میسر نمی شد جز تلاش، سخت کوشی و حمایت کارکنان ناوگان شمال نیروی دریایی و پشتیبانی دولت و مقام معظم رهبری از نیروی دریایی که این شرایط را برای ایجاد امنیت فراهم آوردند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.