نیروهای انگلیس و آمریکا رزمایش مقابله با سناریوی محتمل حمله روسیه به منطقه بالتیک را اجرا کردند.

رزمایش ناتو در بالتیک با هدف دفع حملات احتمالی روسیه

    به گزارش «قدس آنلاین»،  نیروهای آمریکا و انگلیس اولین مرحله از رزمایش دفاعی ناتو در مرزهای بین لهستان و لیتوانی و تمرین بابت سناریوی دفع حمله روسیه به کشورهای حوزه بالتیک  جهت جدا کردن آن از ائتلاف غرب را اجرا کردند.

به نوشته خبرگزاری  «رویترز»  مرز بین لهستان و لیتوانی به وسعت ۱۰۴ کیلومتر پوشیده از زمین‌های کشاورزی ، جنگل‌ها و تپه‌های کوتاه است و «سوالکی» نامیده می شود  و در صورت تصرف این منطقه از سوی روسیه، منجر به جدایی استونی، لتونی و لیتوانی خواهد شد.

 در جریان این رزمایش دو روزه بالگردهای آمریکا و هواپیماهای انگلیس در رزمایشی که نیروهای لهستان، لیتوانی و کرواسی نیز شرکت داشتند دفاع برابر  یک حمله محتمل برق آسا را شبیه سازی کردند.

به نوشته این منبع خبری، روسیه هرگونه برنامه برای تهاجم به بالتیک را انکار کرده و می‌گوید این ناتو است  که ثبات در شرق اروپا را با حضور و تقویت نظامی خود و برگزاری رزمایش تهدید می‌کند.

این در حالی است که «ژنرال هاجز» فرمانده نیروهای آمریکا در اروپا این رزمایش را برای ناتو و بیان میزان آمادگی آن مهم برشمرده است.

وی در این زمینه گفته است: «ما باید تمرین کنیم، باید نشان دهیم که می‌توانیم از متحدانمان با باز نگه داشتن منطقه و برقراری ارتباط حمایت کنیم.».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.