اصفهان-دراولین نشست شورای عالی بانوان در سال ۱۳۹۶که با حضور بانوان منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد، رییس اتاق بازرگانی اصفهان پیشنهاد استفاده از بانوان فعال استان در شورای معتمدین استانداری را مطرح کرد.

توسعه پایدار بدون بانوان محقق نخواهد شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان ضمن ابراز خرسندی از ایجاد چتر حمایتی توسط اتاق بازرگانی اصفهان برای بانوان فعال اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی گفت: شورای عالی بانوان دستاوردهای خوبی در زمینه های مختلف داشته است.

عبدالوهاب سهل آبادی افزود: متاسفانه با وجود اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند و بیش از ۵۰ درصد از کرسی دانشگاه ها به بانوان اختصاص دارد؛ مسوولین بستر مناسبی را برای حضور هر چه بیشتر بانوان در عرصه های مختلف کشور ایجاد نکرده و زنان با محدودیت هایی مواجه هستند.  

وی از اعضای منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان خواست تا در این دوره توجه بیشتری به امور بانوان داشته باشند. وی حضور بانوان در اتاق بازرگانی اصفهان را از جمله امتیازات اتاق دانست و تصریح کرد: نقش موثر زنان کشور در عرصه های اقتصادی، تولیدی و سیاسی بر کسی پوشیده نیست و اتاق های بازرگانی استان های دیگر نیز به دنبال فراهم ساختن بستر مناسب برای حضور بانوان در خود می باشند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان پیشنهاد استفاده از بانوان فعال استان در شورای معتمدین استانداری را ارایه کرده و گفت: استانداری می تواند در سیاست گذاری های خود از بانوان فعال و موفق نیز بهره مند شود.

در ادامه عضو منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: در حالی که نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند لازم است مدیریت شهری به سمتی سوق داده شود که قادر به پاسخگویی و مهیا نمودن  مطالبات بانوان باشد.

فریده روشن افزود: دو عضو زن منتخب دوره جدید شورای اسلامی شهر اصفهان تمامی تلاش خود را به منظور پاسخگویی به مطالبات بانوان به کار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: متاسفانه در شهر ما بسیاری از آقایان مسوول، اعتقاد و نیازی به حضور بانوان در سطح جامعه احساس نمی کنند این در حالی است که در استان های دیگر در سیاست گذاری ها از ظرفیت های زنان بهره مند می شوند.

عضو منتخب شورای شهر اصفهان، توانمندسازی بانوان و در عرصه حضور آوردن این توانمندی ها را یکی از امور مهم برای وارد کردن بانوان در پست های مختلف عنوان کرد و افزود: خوشبختانه اتاق بازرگانی اصفهان در افزایش مهارت های بانوان بسیار موثر عمل کرده است.

روشن تاکیدکرد: با نادیده گرفتن زنان توسعه پایدار محقق نخواهد شد. وی از بانوان خواست تا روحیه مطالبه گری داشته و از مسوولین بخواهند که ۵۰ درصد نیروی کشور را نادیده نگرفته و در سیاست گذاری ها، نظارت و اجرا نیز از ظرفیت بانوان بهره مند شوند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.