قائم شهر- رئیس هیأت بدنسازی و پاورلیفتیگ قائمشهر گفت: طی ده سال گذشته مکمل های تقلبی بوسیله افراد سودجو و بصورت گسترده در کشور تولید و عرضه می گردد که می تواند خسارات مالی و جانی و حتی نابودی کانون گرم خانواده ها را بدنبال داشته باشد.

مکمل های تقلبی در مازندران به صورت گسترده عرضه می شود

سامان قربانیان در گفتگو با قدس آنلاین افزود: اغلب این مکمل های تقلبی، آلوده به هورمونهای غیر مجاز و کورتون ها بوده که موجب کم کاری تیروئید، کبد و کلیه ها می شود.

وی یادآور شد: با مصرف مکمل های تقلبی، احتباس سدیم یا همان آب نمکی که باید از طریقه ادرار دفع شود، بخاطر کم کاری کلیه ها به زیر پوست ها انتقال و شخص استفاده کننده تصور می کند که چاق شده و وزن عمومی اش رو به افزایش است درصورتیکه جز تجمع آب زیر پوست چیز دیگری اتفاق نیفتاد.

رئیس هیأت بدنسازی و پاورلیفتیگ قائمشهر خاطرنشان کرد: اگر اطلاع رسانی درست در این زمینه صورت پذیرد می توان از خسارات مالی که ممکن است بر دوش وزارت بهداشت و درمان بیفتد، جلوگیری کرد.

قربانیان یادآور شد: در اغلب کشورهای دنیا، فدراسیون ها مجری تهیه و توضیح این گونه مکمل های غذایی طبق ترکیب بدنی، گروه خونی، قد، سن و وزن زیر نظر متخصصان تغذیه هستند.

وی تاکید کرد: هدایت و راهنمایی جوانان و ورزشکارانی که تمایل به مصرف اینگونه مکمل های غذایی جهت هرچه بهتر شدن روند رشد در ورزش دارند باید از طریق فدراسیون پزشکی ورزشی انجام پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.