زنجان- مدیرکل بهزیستی استان زنجان، از پرداخت شهریه 500 دانشجوی تحت پوشش بهزیستی در سال تحصیلی 95 - 96 خبر داد.

برابرسازی فرصت‌های آموزشی و تحصیلی/ تحصیل معلولان؛ ضرورتی که باید پیگیری شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد محمدی‌قیداری با بیان اینکه این هزینه‌ها از کاردانی تا دکتری به دانشجویان تحت پوشش پرداخت می‌شود، اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۸ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و هم‌زمان با هدف برابرسازی فرصت‌های آموزشی و تحصیلی، شهریه دانشجویان تحت پوشش از طریق بهزیستی پرداخت می‌شود.

  این مسئول ادامه داد: تأییدیه کمیسیون پزشکی، گزارش مددکاری و مدارک مبنی بر انتخاب واحد و پذیرش در کنکور از مدارک مورد نیاز برای پرداخت شهریه دانشجویان معلول است؛ در واقع بر مبنای دستورالعمل‌های موجود، بهزیستی بخشی یا همه هزینه‌های تحصیلی دانشجویان تحت پوشش در دانشگاه‌های آزاد، پیام‌نور، غیر انتفاعی و علمی کاربردی را پرداخت می‌کند.

  وی افزود: ارتقای معنوی و فکری معلولان و دیگر افراد جامعه هدف اولویت برنامه‌های بهزیستی استان زنجان است و خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، زمینه‌سازی برای حضور هرچه بیشتر معلولان در جامعه، به‌خصوص در محیط‌های دانشگاهی فراهم می‌شود.

  محمدی‌قیداری خاطرنشان کرد: هر ترم اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۴۴۵ میلیون ریال برای دانشجویان دانشگاه آزاد، یک میلیارد و ۹۲۳ میلیون ریال برای دانشجویان غیردولتی و غیرانتفاعی و ۲۰۰ میلیون ریال نیز برای دانشجویان دانشگاه دولتی با عنوان هزینه تشویقی از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

  وی یادآور شد: معلولان و فرزندان تحت پوشش بهزیستی از جمله گروه‌های دریافت‌کننده هزینه دانشجویی در دو بخش توان‌بخشی و اجتماعی هستند. این قشر افراد کم‌برخورداری هستند که در صورت توانمندسازی، راه‌های توانمندی را به هم‌نوعان خود نشان می‌دهند و بدون شک میزان سواد و سطح تحصیلات، ارتباط مستقیمی با افزایش توانمندی دارد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.