۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 540334

قوچان: مدیر جهاد کشاورزی قوچان از پیش بینی کاهش ۷۰ درصدی تولید گندم دیم در این شهرستان خبر داد.

کاهش ۷۰ درصدی تولید گندم دیم در قوچان

علی جنانی در گفت‌وگو با قدس گفت: قوچان با دارا بودن بیش از ۲۱ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم به عنوان قطب تولید این محصول در استان شناخته می‌شود و متأسفانه امسال به دلیل سرما در فصل پاییز و کاهش بارندگی در فصل بهار، شاهد کاهش چشمگیر تولید محصول گندم دیم در این شهرستان هستیم.
وی ادامه داد: پیش بینی های ما از کاهش ۷۰ درصدی تولید گندم دیم خبر می‌دهد . این در حالی است که در سال گذشته از بیش از ۲۱ هزار هکتار اراضی سطح زیر کشت ، بیش از ۴۲ هزار تن گندم خریداری شد که امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۱۶ تا ۱۸ هزار تن کاهش پیدا کند و سه مرکزبرای خرید تضمینی گندم در شهرستان قوچان پیش‌بینی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قوچان افزود: ۵۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان قوچان زیر کشت گندم آبی است که پیش بینی می‌شود شاهد کاهش ۴۰ درصدی تولید گندم آبی نیز باشیم. و در حال حاضر برداشت محصول جو آبی از ۳۱۰۰ هکتار اراضی سطح زیر کشت آغاز شده است و ۵۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی نیز زیر کشت جو دیم قرار گرفته است.
وی یاد آور شد: سال گذشته ۶۵۰۰ تن جو از کشاورزان شهرستان قوچان خریداری شد که امسال پیش بینی می‌شود ۲۵۰۰ تن جو خریداری شود اما شاید کشاورزان تمایلی به تحویل جو نداشته باشند، چون قیمت جو در بازار با قیمت خرید تضمینی برابر است.
وی افزود: امسال بیش از ۳۰۰ کشاورز با جهاد کشاورزی قرارداد کشت کلزا دارند اما متأسفانه به دلیل سرما و نبود کشت به موقع ، شاهد کاهش ۸۲ درصدی سطح زیر کشت کلزا در شهرستان قوچان خواهیم بود که تنها ۱۲ کلزاکار در مساحت ۵/۵۸ هکتار اقدام به کشت کلزا کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود ۱۲۰ تا ۱۵۰ تن دانه روغنی برداشت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.