بیرجند-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: صنعتگران با ایجاد تشکل های مردم نهاد برای ارتقاء صنایع دستی خراسان جنوبی با هم همفکری کنند.

صنعتگران با ایجاد تشکل های مردم نهاد برای ارتقاء صنایع دستی خراسان جنوبی با یکدیگر همفکری کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسن رمضانی ظهر دوشنبه در جلسه تقدیر از شهرستان های برتر دومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی شرق کشور و تجلیل از صنعتگران مشارکت کننده در یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم بیان کرد: ما در استان شاهد رشد چشمگیر اعتبارات ملی و استانی در بخش صنایع دستی و گردشگری بوده ایم و این اعتبارات در زمینه زیرساخت ها و صنایع دستی و غیره هزینه خواهد شد.

وی یادآور شد: تأکید ما براین است که کاووش گری داشته باشیم زیرا اگر هنرمندان ما از فضای مجازی از تولیداتشان تبلیغ کنند بسیار تأثیر گذار است زیرا باید در استان از همه ظرفیت ها استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی صنایع دستی ما بسته بندی مناسبی ندارد افزود: بر روی بسته بندی باید فکر کرد زیرا ما در مسیر خوبی قرار داریم به شرط اینکه با یکدیگر همکاری کنیم زیرا با هم افزایی و همکاری بیشتر مشکلات از سر راه برداشته می شود.

رمضانی با بیان اینکه امیدوارم صنعتگران با ایجاد تشکل های مردم نهاد برای ارتقا صنایع دستی در استان با هم همفکری کنند گفت: امسال در کشور اتفاقات خوبی افتاد و با موافقت رئیس جمهور هنرمندان می توانند از بیمه استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد:در گذشته بیشتر بافندگان فرش از بیمه استفاده می کردند در این راستا تلاش شد سهم استان را از بیمه بالا ببریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: در این راستا میراث فرهنگی ۷۵ روستا را در کشور برای رونق یافتن صنایع دستی معرفی کرده است که در این راستا دو روستای (خور و نایبندان) از خراسان جنوبی است که اقامتگاه بومی گردشگران و کارگاه های صنایع دستی و غیره ایجاد کند.

رمضانی تصریح کرد: روستای خراشاد به عنوان روستای ملی حوله بافی به ثبت رسیده است که منتظر اعلام ثبت آن از طرف سازمان ملی هستیم که به زودی اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرایط صنایع دستی در کشور در مسیر صحیحی قرار دارد و آن به دلایل متعددی است گفت: مهم است که در کشور جهت گیری هایی ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: طبیعتا در شرایطی که در گذشته ما داشتیم نمی شد امید بسیاری به اشتغال زایی و درآمد زایی صنایع دستی در کشور داشته باشیم و در گذشته گردشگران کسانی بودند که باید کمیته امداد هزینه بازگشت آنان را تقبل می کرد اما در حال حاضر اینگونه نیست.

رمضانی با بیان اینکه صنایع دستی و گردشگری با یکدیگر ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی دارند گفت: همچنین رونق گردشگری باعث رونق صنایع دستی می شود و اگر تولید کننده صنایع دستی برای یافتن و صادر کردن تولید و اشتغال خود بازار را پیدا کنند باعث باعث ارز آور برای کشور می شود.

وی با اشاره به آمار فروش صنایع دستی و گردشگری در استان بیان کرد: آمار گردشگران در کشور رشد زیادی داشته است و ایران یکی از مقاصد گردشگران دنیا است و سازمان جهانی گردشگری برای سومین بار ایران را دارای رشد زیاد گردشگران اعلام کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه در خراسان جنوبی نیز تبعات سیاست های روشن است گفت: تعداد ورودی گردشگران به استان ما رشد چند درصدی داشته است در حالی که در نوروز گذشته ۶۰۰ میلیون تومان درآمد فروش صنایع دستی در ۱۵ روز بوده است.

رمضانی با بیان اینکه در همه شهرستان ها دولت درصدد راه اندازی بازارچه صنایع دستی است تصریح کرد: بخشی از کار بر عهده ما است در حوزه های صنایع دستی که مرتبط با فرهنگ و هنر است و دولت تنها می تواند تدارکات را انجام دهد و مابقی کارها مانند بالابردن راندمان کاربردی صنایع دستی و حساسیت نسبت به تولیدات برعهده هنرمندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.