اهواز-مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان عنوان کرد: ۷۰درصد از تصرفات حاشیه شهر در اراضی دولتی هستند، متقاضیان نمی توانند به این اداره کل جهت دریافت سند مراجعه کنند به دلیل اینکه مانع قانونی وجود دارد و حتما باید به مسکن و شهر سازی مراجعه کنند.

۷۰ درصد از تصرفات حاشیه شهر در اراضی دولتی است

علی افشین در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین  در ارتباط با میزان خانه هایی که فاقد سندرسمی هستند اظهار کرد: در حال حاضر از میزان این خانه ها آمار نداریم اما تقریبا یک میلیون و ۲۶۰ هزار  ملک دارای سند داریم.
وی افزود: از این تعداد ملک های سند دار نیز ۷۸۰ هزار سند تک برگی شده و ۳۰ درصد از مانده که ظرف سه سال آینده به سند تک برگی تبدیل خواهند شد.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان در ارتباط با جایگاه  استان خوزستان در سطح کشور عنوان کرد: سال ۹۵ طبق عملکرد پس از استان های فارس و اصفهان، استان خوزستان  در جایگاه سوم قرار گرفته است.
افشین بااشاره به اینکه میزان اعتبارات سال گذشته این اداره کل بیان کرد: سال گذشته کل اعتبار اختصاصی نیز ۵۰۰ میلیون داده شد و باتوجه به حجم کاری که این اداره کل دارد اصلا پاسخگو نبوده و امسال در حال حاضر توزیع اعتبار نشده است.
وی ادامه داد:  انتظارمان این است که بر حسب کاری که داریم در سطح استان افزایش قابل ملاحضه ای داشته باشد تا حداقل برخی از مشکلات مردم حل کند.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان در پاسخ به این سوال که میزان درخواست اعتبارات از سوی این اداره کل چقدر بوده است اظهار کرد: پیش بینی  و در خواست  نیز ۴میلیارد تومان است که برای نو سازی و تجهیزات  در سطح استان نیاز داریم.
افشین عمده ترین مشکلاتی که مردم به انجام سنددار کردن ملک خود روی نمی آورد گفت: یا اینکه مردم مطلع نیستند و یا در اراضی دولتی ساخت وساز کردند می توان منطقه منبع آب شهرستان اهواز را در این باره  نام برد.
وی در خصوص املاک حاشیه شهر بیان کرد: در شورای حفاظت پیشگیری از وقوع جرم این مورد را در حال رسیدگی هستیم مناطقی حاشیه شهر و مناطقی که آسیب پذیر هستند این مناطق را شناسی و نقشه های آن ها راتهیه کردیم.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان ادامه داد: این موارد را در جلسات بعدی جمع بندی و راهکار ارایه بدهیم هم ثبت سند شوند و همچنین سایر مشکلاتی که در آن مناطق وجود دارد.
افشین اظهار کرد: ۷۰درصد از تصرفات حاشیه شهر در اراضی دولتی هستند، متقاضیان نمی توانند به این اداره کل جهت دریافت سند مراجعه کنند به دلیل اینکه مانع قانونی وجود دارد و حتما باید به مسکن و شهر سازی مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.