معاون وزیر صنعت از آغاز پرداخت تسهیلات بانکی ۳۰ هزار میلیارد تومانی به واحدهای تولیدی خبرداد.

 آغاز پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی/ فعلا برنامه ای برای خروج پراید نداریم

     به گزارش «قدس آنلاین»،  محسن صالحی نیا در یک نشست خبری از آغاز پرداخت تسهیلات بانکی ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی به واحدهای تولیدی خبرداد و اظهارداشت: این تسهیلات به منظور اجرای طرح رونق تولید، نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی و معدنی و تکمیل طرح ها و براساس ابلاغیه معاون اول رییس جمهور در چارچوب اقتصاد مقاومتی پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه مطابق توافقات به عمل آمده ۱۰ هزار میلیارد تومان از این تسهیلات به ۱۰ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط اختصاص یافته است، افزود: ۱۰ هزار میلیارد تومان از این تسهیلات هم برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در ۶ هزار واحد صنعتی پرداخت می شود همچنین تسهیلاتی برای به روز رسانی و نوسازی ۵ هزار واحد تولیدی پیش بینی شده است.

 معاون وزیر صنعت با بیان اینکه تولیدکنندگان متقاضی دریافت این تسهیلات می توانند در، سامانه مربوطه ثبت نام کنند، تصریح کرد: متوسط تسهیلات پرداختی به واحدهای صنعتی و معدنی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و در واحدهای کشاورزی ۳۲۷ میلیون تومان بوده است.

صالحی نیا با اعلام اینکه بر ۶ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی که تسهیلات دریافت کرده اند نظارت هایی را اعمال کرده ایم، گفت: بانکهای ملی، صادرات، ملت، صنعت و معدن، تجارت، سپه، توسعه تعاون، رفاه، کشاورزی و توسعه صادرات در پرداخت این تسهیلات مشارکت داشتند.

وی در ادامه این نشست خبری با تأکید بر اینکه آمارها نشان می دهد صنعت در حال خروج از رکوداست، اظهارداشت: در سه ماهه نخست سال ۹۵ رشد اقتصادی صنعت ۲.۲ درصد، سه ماهه دوم ۴.۷ درصد، سه ماهه سوم ۶.۸ درصد و در سه ماهه چهارم ۱۲.۱ درصد بود.

معاون وزیر صنعت با اشاره به روند رشد اقتصادی صنعت در سنوات گذشته، اظهارداشت: نرخ رشد اقتصادی صنعت در سال ۹۱ حدود منفی ۱۰.۵ درصد، سال ۹۲ منفی ۱.۷ درصد، سال ۹۳ مثبت ۷.۶ درصد و در سال ۹۴ منفی ۳ درصد اعلام شده است.

صالحی نیا اضافه کرد: تسهیلات ارائه شده در بخش صنعت طی سال ۹۵ به طور میانگین ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و در بخش کشاورزی به طور میانگین ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

*خط تولید پراید متوقف می شود؟

وی در خصوص توقف تولید پراید گفت: استاندارهای کیفی خودرو باید تا پایان سال ٩٧ به ٨١مورد برسد به همین جهت فعلا برنامه ای برای خروج پراید نداریم.

صالحی نیا با اشاره به اینکه فرایند تدریجی بهبود استانداردهی خودرویی در این خودرو مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: وزارت صنعت فعلا برنامه برای خروج این خودرو در دستور خود ندارد و منتظر خواهیم ماند تا پایان سال ٩٧تا ببینیم این خودرو امکان پاس کردن استانداردهای جدید را دارد یا خیر.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.