مشهد- در پی انتشار خبری مبنی بر تولد نوزاد ۲۴ انگشتی در یکی از شهرهای استان خراسان رضوی خبرنگار ما با سفر به شهرستان فیض آباد از نزدیک با این خانواده دیدار و به گفت‌وگو پرداخت.

پدر نوزاد ۲۴ انگشته معذور از پرداخت هزینه جراحی فرزندش

محسن رحیمی عنبران: پدر خانواده که خود را سعید محمد پور معرفی می‌کند، می‌گوید: نوزادم فرزند سوم خانواده است و دو فرزند دیگر به نام‌های ابوالفضل و علی دارم و برای نوزاد تازه متولد شده‌ام هم اسم مبارک حسن را انتخاب کرده‌ام.
وی می‌افزاید: من کارگر فصلی هستم و در منزلی در روستای قوژد اجاره نشینم و در پی تولد فرزندم هم اکنون به شهرستان فیض آباد آمده و در منزل پدر همسرم سکونت داریم. وی ادامه می‌دهد: هزینه‌های مالی درمانی و معاینات پزشکی فرزندم سنگین است و من که کارگر فصلی هستم برایم تأمین این هزینه‌ها دشوار است.
در ادامه خانم سمیه صفر نژاد، مادر نوزاد ۲۴ انگشتی می‌گوید: تمام آزمایش‌های پزشکی و سونوگرافی‌ها از سالم بودن نوزاد حکایت داشت، ولی پس از تولد پرستار بیمارستان به من گفت نوزاد شما تعدادی انگشت اضافه در دست و پا دارد. خیلی تعجب کردم، اطرافیان بویژه مادرم بسیار از این اتفاق ناراحت بود.اما من چون فرزندم سالم به دنیا آمده، خداوند را شکر می‌گویم. وی ادامه می‌دهد: امروز دهمین روز تولد فرزندم است که او را پیش دکتر ارتوپدی برده‌ایم و پزشکان می‌گویند که امکان جراحی و حذف انگشتان اضافه این نوزاد وجود دارد، اما هم هزینه دارد و هم زمان بر است. خانم صفرپور می‌گوید: من ناراحت نیستم که چرا فرزندم این گونه متولد شده است، اما نگران آینده او هستم که اگر بهبود پیدا نکند در دوران مدرسه و زندگی شخصی‌اش دچار مشکل و سرخوردگی شود. البته نگرانی دیگر هم دارم؛ اینکه چون همسرم کارگر است استطاعت مالی برای جراحی و درمان فرزندم را نداریم. او در ادامه می‌افزاید: آرزو دارم فرزند تازه متولد شده‌ام را به پابوسی امام هشتم ببرم، اما در مشهد فامیلی نداریم که بتوانیم در منزل آن‌ها اقامت کنیم.
هنگامی که مقدمات چاپ این گزارش در حال آماده سازی بود در یکی از خبرگزاری‌ها اعلام شد همه هزینه‌های عمل جراحی نوزاد گنابادی که با ۲۴ انگشت متولد شده؛‌ توسط گروه «حمایت از بیماران میزبانان خورشید» پرداخت می‌شود.
به گزارش ایرنا مدیر شورای مشارکت‌های مردمی بیمارستان امام رضا(ع) افزود: پیرو انتشار فیلم نوزاد تازه متولد شده گنابادی با انگشتان اضافی، گروه میزبانان خورشید همه هزینه‌های عمل جراحی برای برگشت به حالت طبیعی دست و پای این نوزاد را تقبل کرده است.
غلامرضا عباسی بیان کرد: هدف اصلی فعالیت گروه میزبانان خورشید این است که هیچ بیماری به دلیل نداشتن هزینه‌های درمانی از درمان منصرف نشود، بنابراین خیران عضو این گروه برای پرداخت هزینه‌های درمان این نوزاد اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی ادامه داد: خانواده نوزاد برای تشکیل پرونده و انجام مراحل اولیه درمان می‌توانند به دفتر گروه میزبانان خورشید مستقر در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد مراجعه کنند.
به گفته وی، این نوزاد علاوه بر انگشتان اضافی دارای مشکل قلبی نیز هست که ضمن هماهنگی‌های انجام شده، بناست توسط متخصصان قلب و عروق ویزیت شود.
نوزاد پسر با ۲۴ انگشت روز چهارشنبه ۲۴ خردادماه در بیمارستان علامه بهلول گناباد متولد شد.
این نوزاد در هر یک از دست‌ها و پاهای خود یک انگشت اضافی دارد که مهم‌ترین علت این پدیده بیماری‌های ژنتیکی و عوارض مصرف برخی داروها در زمان بارداری شناخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.