بیرجند- مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه نگاه حکومتی در صنایع دستی باید در همه مدیران باشد، گفت: اشتغال پایدار خراسان جنوبی به ویژه برای بانوان در صنایع دستی است.

نگاه حکومتی در صنایع دستی باید در همه مدیران باشد/اشتغال پایدار خراسان جنوبی در صنایع دستی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نفیسه نخعی ظهر دوشنبه در جلسه تقدیر از شهرستان های برتر دومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی شرق کشور و تجلیل از صنعتگران مشارکت کننده در یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم بیان کرد: نگاه حکومتی در صنایع دستی باید در همه مدیران باشد.

وی یکی از دغدغه های دفتر امور بانوان را ایجاد اشتغال برای بانوان عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا در زمینه صنایع دستی اقداماتی انجام می شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در این راستا در هر روستا یک محصول را معرفی کردیم که برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش بسیاری نیاز داریم.

نخعی تصریح کرد: همچنین با دفتر روستایی نیز کارهایی انجام دادیم که برنامه های خوبی در آن وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اتفاق خوبی که با تأکید استاندار اتفاق افتاد این است که سایتی راه اندازی شده است که در این سایت برای تیلیغ صنایع دستی و غیره اقدام خواهد شد و خود هنرمندان هم باید در زمینه تولیدات خود برندسازی کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه اشتغال پایدار استان ما به ویژه برای بانوان در صنایع دستی است یادآور شد: در این راستا جمعیت بانوان استان حدود ۸۰ درصد هستند.

نخعی یکی از راه های اشتغال پایدار و برون رفت از رکود اقتصادی در استان را در صنایع دستی دانست و گفت:  با توجه به خشکسالی ها ما در آینده نخواهیم توانست در زمینه کشاورزی از نظر اقتصادی تأثیر داشته باشیم بنابراین نگاه مردم در زمینه شغل نباید به دولت باشد.

وی اظهار داشت: سالانه ۱۵۰۰ فارغ التحصیل جدید به بازار اضافه می شود که برای این افراد نمی توان شغل ایجاد کرد و بهترین روش برای ایجاد شغل صنایع دستی است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز در این جلسه  از راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای صنایع دستی در استان خبر داد و بیان کرد: این فروشگاه ها به فروش صنایع دستی کمک می کند و می توان از این طریق صنایع دستی استان را در سایر استان به فروش رساند.

حسین عباس زاده اظهار داشت: در حال حاضر ۳ نفر از استان خراسان جنوبی برای حضور در نمایشگاه صنایع دستی مسکو اعلام آمادگی کردند که از این تعداد ۲ نفر از فردوس و یک نفر از شهرستان بیرجند هستند.

وی از اختصاص ۱۰ کیوسک صنایع دستی به خراسان جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: این کیوسک ها کامل و آماده است و در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت و این کیوسک ها در مرحله اول مربوط به مرکز استان است و در پارک توحید و مکان هایی که قرار است نمایشگاه دائمی قرار بگیرد گذاشته می شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: هچنین خراسان جنوبی امسال در آذرماه میزبان نمایشگاه سراسری صنایع دستی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.