ساری- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: سه روستای گردشگری این استان در فهرست طرح‎های ضربتی اشتغال‌زایی کشور قرار گرفتند.

۳ روستای گردشگری مازندران در فهرست طرح ضربتی اشتغال‌زایی قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، دلاور بزرگ‎نیا پیش از ظهر  دوشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۷۶ طرح ضربتی اشتغال‌زایی را سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در قالب تفاهم‌نامه‎ای که با بنیاد مسکن و وزارت کشور دارد، از یک تا سه روستا را در هر استان به‎عنوان پایلوت اشتغال روستایی یا بوم‎گردی اعلام کرد.

وی افزود: این روستاها در مازندران شامل آسیابسر بهشهر، کندلوس نوشهر و جنت‎رودبار رامسر است که در چند حوزه طرح ضربتی از جمله اشتغال، گردشگری، تولیدات روستایی، صنایع دستی، ساماندهی بافت با ارزش اقامتی و تاریخی و آثار قابل حمایت در حوزه میراث فرهنگی می‌توان به آن توجه کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: بحث توانمندسازی و آموزش به دهیاران را نیز داریم که با توجه به شرایط عنوان‎شده، در جنت‎رودبار آمادگی بیشتری وجود دارد.

این مسؤول بیان کرد: اجرای تور طبیعت‌گردی، جشنواره‎های آیین سنتی و بومی محلی و ترویج غذاهای سنتی را داریم، همچنین ثبت بافت با ارزش روستا در دستور کار است و تا دو ماه آینده می‌توانیم پیشرفت خوبی را در این روستاها داشته باشیم و اینکه چه تعداد اشتغال و چه تعداد فعالیت می‎توانیم ایجاد کنیم نیز مدنظر است.

بزرگ‎نیا ادامه داد: سرویس بهداشتی مناسب و مرمت آثار تاریخی را نیز برای سه روستای عنوان‎شده در نظر داریم، این طرح ضربتی به‎عنوان پایلوت است و در مجموعه استان از قبل این بستر فراهم شده و عملکرد روستاهای جنت‎رودبار، آسیابسر و کندلوس را در قالب تفاهمنامه پیگیری می‌کنیم اما هر روستایی که آمادگی داشته باشد، این اقدامات را برای آن انجام می‎دهیم.

دبیر ستاد خدمات سفر مازندران گفت: چهارمین جشنواره مشارکت ملی گردشگری با رویکرد مهمان‎نوازی در بخش‎های عکس، فیلم، ایده و سفرنامه‎نویسی است که تا ۳۱ مردادماه مهلت ارسال این آثار است.

کمیته گردشگری روستاها تشکیل شود

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران نیز اظهار کرد: به دهیاران اعلام شده است که در بحث پسماندها توجه داشته باشند.

جان‎الله عبدی گفت: بیشترین پیک مسافر را در شهرهای ساحلی داریم و البته بیشترین انباشت زباله نیز در این روستاها است و دهیاری‎ها باید توجه بالایی به این بخش داشته باشند.

وی پیشنهاد داد که کمیته گردشگری در سطح بخش‎ها را نیز برای ساماندهی مسافران تشکیل بدهیم تا جاذبه‎های گردشگری و زیرساخت‌های مناسب را معرفی کنیم.

عدالت در تشویق‎ها رعایت شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: طرح آرامش بهاری را در تابستان، خیمه‎های معرفت را در رمضان و نشاط معنوی را نیز در تابستان داریم، تنها ۳۰۰ مبلغ را برای خیمه‎های معرفت در سراسر استان اختصاص دادیم.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده بیان کرد: با وجود اینکه سال‎ها است مشکل مساجد بین‎راهی عنوان می‎شود اما این مشکل حل نشده است، خادمان مسجد بحث حقوق را عنوان می‎کنند و باید از آنها حمایت شود تا انگیزه‎ای برای خدمت داشته باشند.

وی گفت: در طرح تشویق‎ها نیز عدالت رعایت نمی‎شود، هر چند بحث مادی عنوان نمی‎شود اما همه باید دیده شوند حتی برای تشویق نیز باید کمیته‎ای تشکیل شود، افرادی که ۱۶ روز در نوروز حتی یک‎روز هم تعطیل نیستند، باید دیده شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.