قم- یکی از مراجع تقلید طرح کاهش جمعیت در میان مسلمانان را سیاست دشمنان آنان دانست، آن را تهدیدی برای جامعه مسلمانان برشمرد و از مسلمانان خواست از این سیاست دشمن پیروی نکنند و برای آوردن فرزندان صالح بیشتر همت گمارند.

لزوم تلاش در راستای فرزندآوری بیشتر/ طرح کاهش جمعیت کلاهی که دشمنان بر سر مسلمانان گذاشتند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در این باره اظهار کرد: رفاه‌طلبی و گرایش به مادیات دست به دست هم داده‌اند و سبب شده‌اند خانواده‌ها میل به فرزند کمتر داشته باشند، نظام سلطه هم از این مسئله استفاده کرده و برای تداوم کاهش جمعیت مسلمانان شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» را طراحی و بین مسلمانان تبلیغ کرده است.

وی افزود: از دیگر سیاست‌های نظام سلطه برای کاهش جمعیت مسلمانان بستن لوله‎های مردان و زنان و عقیم کردن آنان است.

این مرجع تقلید اضافه کرد: کاهش جمعیت کلاهی بود که نظام سلطه بر سر جمعیت‌های مسلمانی که زیر سلطه آنان نرفتند گذاشته است در حالیکه این بر خلاف تعالیم قرآن، اسلام است.

آیت‌الله مکارم شیرازی اذعان کرد: در حقیقت جمعیت است که در جامعه حرف اصلی را می‌زند چرا که هر چقدر هم که معادن زیرزمینی بسیار، زمین‌های کشاورزی بسیار و کارخانه‌های بسیار وجود داشته باشد باز هم حرف اصلی را انسان‌هایی می‌زنند که فرهیخته‌اند و این تشکیلات را اداره می‌کنند ولی دشمنان مسلمانان را فریب دادند تا مدت‌ها شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» بر سر زبان مسلمانان باشد و میل به تک فرزندی داشته باشند.

وی با اشاره به آیه 12 سوره نوح گفت: این آیه فرزند بسیار را نعمتی بزرگ و در ردیف نعمت‌های بزرگ دیگر برشمرده است که این یعنی در حقیقت فرزند نعمت است نه زحمت.

این مرجع تقلید ادامه داد: در آیه‌ای دیگر از قرآن آمده است «خداوند از همسران شما فرزندان و نوه‌هایی برای شما قرار دارد و روزی‌های پاکیزه به شما داد»، فرزندان و نوه‌ها را در ردیف نعمت‌های دیگر برشمرده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرموده است:« ازدواج کنید و فرزندانی به بار بیاورید، من مباهات می‌کنم در میان امت‌ها به افزایش فرزندان شما، حتی فرزندی که سقط شود هم چون در مسیر افزایش جمعیت بوده من به آن هم افتخار می‌کنم».

وی با بیان اینکه کاهش جمعیت کاهش قدرت را در پی دارد عنوان کرد: در بعضی از کشورها که با بحران کاهش جمعیت روبرو هستند برای فرزندآوری جوایز سنگینی مقرر کرده‌اند چون می‌دانند آنچه حرف اول را می‌زند جمعیت است.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به برکات داشتن فرزند صالح گفت: انسان که از دنیا برود پرونده عملش بسته می‌شود و دستش از دنیا کوتاه می‌شود ولی اگر فرزند صالحی داشته باشد که کارهای نیکی بکند در پرونده او هم نوشته‌ می‌شود، در حقیقت برکات کارهای خیر فرزند، نوه و نتیجه به آن پدر و مادری که این نسل را آورده‌اند نیز می‌رسد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش پایانی سخنانش کاهش جمعیت را تهدیدی جدی برای جامعه برشمرد و ابراز کرد: مردم مسلمان نباید از سیاست کاهش فرزندآوری که توسط دشمن طراحی شده است پیروی کنند و باید در راستای آوردن و تربیت کردن فرزندان صالح تلاش بیشتری کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.