روزنامه صهیونیستی هاآرتص «حمله موشکی ایران به داعش» در سوریه را «قدرت‌نمایی»‌ و نشانه کوتاه نیامدن ایران از حفظ نفوذش در سوریه دانست.

انتقام موشکی ایران، قدرت‌نمایی و پیامی به آمریکا و اسرائیل بود

    به گزارش «قدس آنلاین»،  روزنامه «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی در یادداشتی به بررسی انتقام موشکی سپاه پاسداران ایران از گروه تروریستی داعش در سوریه و همچنین ساقط شدن جنگنده ارتش سوریه توسط آمریکا پرداخت و تاکید کرد این اقدام ایران، قدرت‌نمایی و پیامی روشن به آمریکا، اسرائیل و روسیه بود.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به اینکه حمله موشکی سپاه در واکنش به حملات تروریستی داعش به تهران در ۱۷ خرداد امسال بود، آمده است: «بحران سوریه اکنون حتی از جنگ جهانی دوم نیز بیشتر به درازا کشیده شده است...دو سال پیش دولت سوریه در خطر سرنگونی قرار داشت اما دخالت روسیه مانع از آن شد. بازپس‌گیری حلب به بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) کمک کرد کنترل بیشتری در میدان نبرد پیدا کند.»

هاآرتص با اذعان به اینکه گروه‌های معارض سنّی تحت حمایت‌های مالی و نظامی آمریکا قرار دارند، نوشت: «در حالی که آمریکا مشغول مبارزه با داعش در رقه است، بشار اسد از این فرصت برای حمله گروه‌های معارض تحت حمایت آمریکا استفاده می‌کند».

این روزنامه انتقام موشکی ایران را اینگونه توصیف می‌کند: «باید بعنوان یک قدرت‌نمایی در نظر گرفته شود؛ پیامی از سوی تهران به آمریکا، روسیه و اسرائیل که ایران آماده است از دستاوردهایش در سوریه، نفوذ در عراق و لبنان و همچنین دولت اسد دفاع کند.»

در ادامه این یادداشت ضمن تاکید بر اینکه آمریکا در نقشه ایران گرفتار شده و حتی برای آن برنامه‌ریزی یا از قبل فکر نکرده بود، آمده است: «دولت ترامپ هیچ سیاستی برای سوریه، جدای از آنکه مانند دولت اوباما حملاتی انجام دهد، ندارد. بنظر می‌رسد ترامپ جزئیاتی از حمله موشکی به پایگاه هوایی سوریه یا ساقط کردن جنگنده آن نداشته یا برایش مهم نیست.»

هاآرتص معتقد است تصمیمات تاکتیکی که ترامپ برای حفظ منافع خاص آمریکا در برخی نقاط جهان می‌گیرد، در نهایت این کشور را گرفتار جنگ بزرگی می‌کند که خواستارش نیست.

نیروهای دولتی سوریه به شدت روی آزادسازی شهر «درعا» در جنوب شرقی این کشور و مرز با اردن تمرکز کرده‌اند و رژیم صهیونیستی نگران است بشار اسد بعد از پیروزی در این منطقه، نیروهایش را به سمت بلندی‌های جولان حرکت دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.