سکه امامی در سومین روز هفته به یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۳۵۰ تومان رسید.

صعود قیمت دلار از اول هفته/ ردپای بازار طلای جهانی بر قیمت سکه

به گزارش قدس آنلاین،  بازار سکه پس از روند صعودی که از اول هفته به خود گرفت در روز دوشنبه با افت قیمت رو به رو شد. بازار طلای جهانی در روز جمعه در واکنش به تصمیمات فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره، افزایش قیمت داشت. به همین ترتیب در بازار داخلی نیز سکه همسو با بازار طلای جهانی در دو روز گذشته روندی صعودی به خود گرفت. 

اما این در حالی است که قیمت طلا امروز به پایین ترین رقم خود در طی 4 هفته گذشته رسید.  قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۲۵۲ دلار و ۴۰ سنت رسید. به همین ترتیب، بازار سکه نیز با کاهش قیمت رو به رو شد. سکه امامی با کاهش ۱۵۰ تومان نسبت به روز گذشته به قیمت یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۳۵۰ تومان رسید. از سوی دیگر سکه تمام بهار آزادی و نیم سکه با قیمت مشابه روز گذشته در بازار به فروش رسیدند.



بازار ارز خلاف بازار سکه، از آغاز هفته همچنان با روند صعودی رو به رو شده است. برخی کارشناسان بر این باورند با نزدیک شدن به عید فطر، تقاضا برای ارز مسافرتی موجب شده است که دلار از شنبه روندی صعودی داشته باشد. به طوری که در روز گذشته دلار اولین افزایش دورقمی خود را در یک ماه گذشته تجربه کرد و به همین ترتیب امروز نیز با افزایش ۱۱  تومان نسبت به روز گذشته با قیمت ۳ هزار و ۷۶۱ تومان در بازار به فروش رسید. 

از طرف دیگر برخی معامله گران معتقدند تاثیرات افزایش نرخ بهره در بازار داخلی موجب این افزایش قیمت شده و حتی پیش بینی می کنند قیمت دلار به ۴ هزار و ۵۰۰ تومان نیز در ماه های آینده برسد. 

به همین ترتیب ارزهای دیگر نیز با روندی افزایشی رو به رو شدند. یورو اروپا ۴ هزار و ۲۷۰ تومان، پوند انگلیس ۴ هزار و ۸۷۴ تومان و لیر ترکیه هزار و ۱۱۰ تومان است.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.