یک روزنامه آمریکایی از افزایش حیرت انگیز آمار تلفات غیرنظامیان سوری و عراقی در طول چهار ماه نخست شروع ریاست ترامپ در کاخ سفید خبر داد.

افزایش تلفات غیر نظامیان عراق و سوریه بعد از رییس جمهور شدن ترامپ

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی نوشت که میزان مرگ و میر غیرنظامیان در عملیات ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه، در طول چهار ماه نخست آغاز ریاست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید، به حد حیرت انگیزی رسیده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا که مسئولیت عملیات خاورمیانه را بر عهده دارد، در بیانیه ۲ ژوئن خود از مرگ و میر ناخواسته حداقل ۴۸۴ غیرنظامی در حملات ائتلاف آمریکا در عراق و سوریه خبر داد و این در حالیست که این مرکز فرماندهی، ۴ ماه قبل آمار تلفات غیرنظامیان در عراق و سوریه را ۱۹۹ نفر اعلام کرده بود.

برآوردهای صورت گرفته توسط ناظران مستقل آمار تلفات غیرنظامیان را به مراتب بیشتر گزارش می کنند به طوری که گروه دیده بان موسوم به « Airwars» در برآوردهای خود اعلام کرده است که حملات هوایی ائتلاف آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه به مرگ تقریبا ۴ هزار غیرنظامی منجر شده است.

نیویورک تایمز با اشاره به اینکه یکی از علل افزایش این آمار مرگ و میر غیرنظامیان این است که درگیری ها در عراق و سوریه عمیق تر و به شهرهای اصلی این کشورها رسیده است، نوشت که ارتش آمریکا با وجود اینکه شاهد افزایش تلفات انسانی است، نظارت و تحقیق و پاسخگویی در برابر عملیات های هوایی خود را کاهش داده و این در حالیست که رسیدن به علت این اشتباهات غم انگیز و عبرت گرفتن از آنها و اجرای استانداردهای نظامی می تواند جان هزاران غیرنظامیان در عراق و سوریه را نجات دهد.

این روزنامه آمریکایی نوشت که ترامپ به ارتش آمریکا اختیارات کاملی برای تصمیم گیری درباره چگونگی و تعداد نیروهایی که در عملیات در سوریه و عراق به کار گرفته می شوند را داده است در حالیکه این اختیارات پیشتر در اختیار «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا بود.

افزایش ۲۰ درصدی بمباران عراق و سوریه در ۴ ماه ریاست ترامپ

بر اساس این گزارش، یکی دیگر از دلایل افزایش عظیم تلفات غیرنظامیان در سوریه و عراق این است که آمریکا از بمب های بیشتری استفاده می کند به طوریکه بمباران عراق و سوریه در ۴ ماه ریاست ترامپ ۲۰ درصد بیشتر از میزان بمباران های صورت گرفته در ۴ ماه آخر ریاست اوباما گزارش شده است.

آمریکا برآورد اطلاعاتی از اهداف خود در عراق و سوریه ندارد

نیویورک تایمز با اشاره به اینکه حقایق نگران کننده ای درباره ائتلاف آمریکا در عراق و سوریه در حال فاش شدن است، نوشت که با وجود تشدید بمباران های ارتش آمریکا در این کشورها، هیچ ارزیابی اطلاعاتی مستقلی برای شناسایی اهداف صورت نمی گیرد.

«ریچارد کو» مقام ارشد ارتش آمریکا که درباره یک حمله اشتباه به کاروان نظامیان سوریه در سپتامبر تحقیق کرده، اذعان کرده است که هیچ گروه مستقلی برای نقد پروسه تصمیم گیری بمباران های آمریکا در سوریه وجود نداشته است و این در حالیست که انجام این پروسه یک روش معمول در بسیاری از مراکز فرماندهی به حساب می آید.

پنتاگون به کشتار غیرنظامیان اعتراف نمی‌کند

بر اساس این گزارش، هیچ پاسخگویی عمومی از طرف مقامات آمریکایی درباره علت افزایش مرگ و میر غیرنظامیان وجود ندارد به طوریکه در تاریخ ۲۶ مه، یک افسر مطبوعاتی ارتش آمریکا اعلام کرد که زمانی که هواپیماهای پنتاگون مسئول حوادث منجر به تلفات غیرنظامیان هستند، وزارت دفاع آمریکا اعترافی به این تلفات نخواهد کرد بلکه در عوض، تلفات غیرنظامیان را زیر چتر «ائتلاف» پنهان می کند.

نیویورک تایمز با اشاره به اینکه ارتش آمریکا مسئول ۹۵ درصد از حملات هوایی در سوریه و ۶۸ درصد از حملات در عراق است، نوشت که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا باید به اقدامات خود اعتراف کند نه اینکه از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند. کنگره نیز که علاقه چندانی به شناسایی علت ریشه ای مرگ و میر غیرنظامیان در حملات آمریکا نشان نمی دهد، باید به پنتاگون دستور بدهد تا گزارشی از اقداماتی که با هدف کاهش تلفات غیرنظامیان برداشته است، ارائه کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.