مشاور امور بین الملل رئیس مجلس اقدام موشکی سپاه را هشداری اولیه و ساده اما در عین حال جدی به دشمنان منطقه ای جمهوری اسلامی ایران دانست که از تروریسم برای پیشبرد اهدافشان استفاده می کنند.

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان مدیرکل و مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی اقدام موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هشداری اولیه و ساده اما در عین حال جدی به دشمنان منطقه ای جمهوری اسلامی ایران دانست که از تروریسم برای پیشبرد اهدافشان استفاده می کنند.

وی گفت: این اقدام دارای پیامی اقتدارآمیز در مقابل تحرکات اخیر تروریستی در تهران و نیز مبتنی بر اقتدار و عقلانیت بر مبنای تلاش برای حفظ حداکثری امنیت ملی تلقی می شود.  

مدیرکل و مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این اقدام همچنین دارای پیامی محکم و اقتدارآمیز بود که اگر این رویکرد با عقبه امنیتی هر کشوری بخواهد درباره جمهوری اسلامی ایران تکرار شود، ما در مسیر تأمین امنیت ملی هیچ تعارفی نداریم و با اقتدار عمل می کنیم.  

امیرعبداللهیان با اشاره به توانمندی های بالای دفاعی کشورمان، این اقدام موشکی را در چارچوب حق دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران در حقوق بین الملل قابل توجیه و تعریف دانست و افزود: البته این اقدام بسیار کوچک و اولیه بود و فقط می توان از آن به عنوان هشداری اولیه نام برد که اگر نیت های بد بدخواهان در مواجهه با کشورمان ادامه یابد قطعاً مراحل اقتدارآمیز بعدی نیز در دستور کار نیروهای حافظ امنیت کشورمان قرار دارد.  

مدیرکل و مشاور امور بین الملل رئیس مجلس درباره پیام اقدام موشکی سپاه نیز تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ یک از همسایگان را تهدیدی بر امنیت ملی خودش قلمداد نمی کند حتی با آنکه اسناد و ادله ای وجود دارد که تأیید می کند در اقدام تروریستی اخیر در تهران عربستان سعودی درصدد سفارش دادن این اقدام تروریستی بود.  

وی تأکید کرد: پاسخ قاطعی که همه طرف های پشت پرده جریانات تروریستی از این حمله موشکی باید می گرفتند دریافت کردند؛ رژیم صهیونیستی که خودش دارای چندصد کلاهک هسته ای است باید این پیام قوی را دریافت کند که اگر زمانی در ورای عملیات تروریستی در ترور دانشمندان ما قرار داشت و اگر زمانی در تعامل با گروهک تروریستی منافقین اقداماتی علیه ما انجام می داد کشورمان در این مرحله به هر اقدامی که دشمنان نظام و دشمنان جهان اسلام بخواهند در پشت آن قرار بگیرند پاسخ قاطع خواهد داد.  

امیرعبداللهیان افزود: انتخاب هدف اقدام موشکی نیز در هر بخش و هر نقطه ای، نخست برای تروریست ها و دوم برای حامیان آنان پیامی قوی داشت.  

وی گفت: با آنکه از موشک برای انتقال پیام به تروریست ها و حامیانشان استفاده کردیم اما همزمان نوع هدف قرار دادن ما این پیام را برای همسایگانمان داشت که آنان تهدید علیه ما نیستند و سیاست ما در قبال آنان تعامل سازنده است اگرچه در خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی پیامی قوی در این چارچوب به دنیا مخابره شد.  

امیرعبداللهیان با ابراز تأسف از فریب خوردن برخی کشورهای همسایه از آمریکا و رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد: این کشورها فرصت بازنگری بیابند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.