بجستان_ معاون قرآن وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی در جلسه فرهگ عمومی بجستان گفت:اگر گرفتار برخی از مسائل می باشیم یعنی اینکه از قران فاصله گرفته ایم و به قول خود قرآن هر جا مردم به قرآن اهمیت دهند رحمت الهی برآنان نازل می شود.

فاصله از قرآن عامل مشکلات امروزی جامعه است

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام محمد تقی کاظمی نسب در جلسه شورای فرهنگ عمومی بجستان گفت: در بین تمامی ادیان محکم ترین واستوار ترین را ه را قرآن به مردم نشان داده و درمان همه آسیبهای اجتماعی نیز در این کتاب الهی آمده است.

وی افزود: اگر گرفتار برخی مسائل می باشیم یعنی اینکه از قرآن فاصله گرفته ایم زیرا قرآن راه و سبک زندگی را به ما نشان داده  و درمان همه آنها را نیز برای ما بیان کرده ولی ما اجرا نمی کنیم.

حجت الاسلام کاظمی نسب با اشاره به اینکه اگر زیر ساختها را مشخص کنیم خود مردم می آیند و مشارکت می کنندگفت: امروز مجتمع های قرآنی و خانه های قرآنی هدف اداره ارشاد است که فعالیتهای قرآنی را به مردم واگذار کند تا مانند عاشورا و تاسوعا خود ورود پیدا کرده و مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه خود قرآن ۲۴ بار گفته ایها الناس و مردم را فرا خوانی کرده گفت: این نگاه نباید با دولتها تغییر کند بلکه باید ماندگاری پیدا کند که مردم خودشان پای کار باشند و مروج قرآن باشند.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان افزود: نمونه بارز این بیان را امروزدر بجستان می بینیم که خیری ۴۰۰ میلیون تومان برای ساخت مجتمع قر آنی این شهرستان کمک کرده و امید است مسئولین و خصوصا فرمانداری با حمایت از این طرح آن را مدیریت کرده و مرتب پی گیر مسائل ساخت و ساز بوده وتا در آینده بتوانیم به عنوان مجتمع مطرح وکم نظیر استانی از آ ن در جهت ترویج قرآن و فرهنگ قر آنی استفاده کنیم که زمینه سازدوری جوانان و نوجوانان شهرستان از بسیاری از آسیبهای اجتماعی خواهد بود.

وی گفت: مگر می شود ملتی اهل قرآن باشد اما از فیض و رحمت الهی بی نصیب باشد زیرا این آیین و سنت الهی است که هر جا مردم به قرآن اهمیت دهند رحمت الهی برآنان نازل خواهد شد.

حجت الا سلام کاظمی نسب در این جلسه با پیشنهاد امام جمعه بجستان ۱۰ نفر خانم و ۱۰ نفر آقا از بجستان به عنوان بورسیه سالانه شهرستان تقبل کرده که با معرفی رایگان به مراکز حفظ قرآنی استان در جهت تقویت جوانان علاقمند به قرآن این شهرستان گامی برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی امام جمعه بجستان و رئیس شورای فرهنگ عمومی  این شهرستان نکات قوت مردم بجستان در زمینه حفظ و تقویت فرهنگ حجاب و نگاه به قرآن و مسائل قرآنی را یاد اورد شد و افزود: باید نگاه کنیم که چرا آمار طلاق رو به افزایش بوده و چرا برخی معظلات اجتماعی نیز رو به افزایش است پاسخ این را به نگاه برخی مسئولین به اعتبارات باید جستجو کرد که بودجه فلان ورزش میلیاردها تومان در یک فصل ولی بودجه اداره فرهنگ بجستان ۳ میلیون تومان در یک سال که خود جای تعجب است.

حجت الاسلام حسین وحیدی افزود: پیشناد داد بورسیه  قرآنی در شهرستان راه اندازی شود و جوانان مستعد علاقمند به قرآن بجستانی را با اندک بودجه ای حمایت و تقویت کنیم که این عامل پیشرفت و دوری از بزهکاری های اجتماعی می باشد.

در این جلسه حسین ابراهیمی فرماندار بجستان دغدغه فرهنگی را دغدغه رهبری دانست و گفت: نگاه به مقوله فرهنگی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی نگاهی جامع و همه جانبه نگر است که مقام معظم رهبری برآن تاکید دارند.

وی افزود: باید جلسات فرهنگ عمومی هدفمند شده و در هر جلسه موردی را پیشنهاد و پی گیری کنیم تا بی نتیجه نشست و برخواست نشود و مشکلات شهرستان را مطرح ودر صدد رفع آن بر آییم.

فرماندار بجستان گفت: توجه به مسائل قرآنی باید محور همه کارها باشدکه در این شهرستان جدای از ماه رمضان نگاه خوبی به قرآن و مسائل فرهنگی می شود و اداره اوقاف در این زمینه گامهای خوبی برداشته واگر بخواهیم غالب مسائل حل شود از همین شورا باید شروع کنیم و قدمهای اساسی تری برداریم.

مهندس ابراهیمی پراکنده گویی در جلسات فرهنگ عمومی را مذمت و ضمن بیان اینکه باید هدفمند  مسائل و مشکلات شهرستان مطرح و پی گیری شود گفت: جلسات بطور مرتب برگزار و کانونهای مساجد فعال و مسئولان آنها گزارشات عملکرد خود را ماهانه ارائه نمایند و با هماهنگی آموزش و پرورش بحث اوغات فراغت شهرستان را جدی گرفته و آن را پی گیری نماییم تا در تابستان امسال اوغات فراغت جوانان و نوجوانان هدفمند و به صورت مطلوب پر و نتیجه گیری شود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.