بجنورد- در تازه ترین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی که با حضور دو مقام مسئول در ستاد مرکزی این شورا تشکیل شد، احمد ریوارده به عنوان دبیر جدید شورای استانی مبارزه به مواد مخدر معرفی شد.

دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان شمالی معرفی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در این نشست با اشاره به بازنشستگی ابراهیم قربانی دبیر قبلی این شورا و سپرده شدن این مسئولیت به محمود ثمینی به عنوان مدیرکل وقت امنیتی و انتظامی استانداری و فرماندار کنونی بجنورد و قدردانی از تلاش های آنان در دوره مسئولیت شان خاطرنشان کرد: در دوره جدید فعالیت شورا باید در ادامه برنامه های موفق قبلی، طرح های هماهنگ تر و اولویت دار با همکاری همه نهادهای متولی و دخیل در قضیه در دستور کار قرار گیرد تا در افق آینده بتوان ریشه کنی معضل اعتیاد در کشور و استان را شاهد باشیم.

محمدتقی ایرانی با اشاره به موقعیت جغرافیایی خراسان شمالی و همجواری با خراسان رضوی که خود در همسایگی افغانستان قرار دارد، تصریح کرد: این موضوع، اهمیت اختصاص اعتبارات کافی به منظور اجرای طرح های آموزشی، پیشگیرانه و مقابله ای در حوزه مواد مخدر را بیش از پیش نمایان می سازد و به توجه بیشتر ستاد مرکزی نیاز دارد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر نیز در این نشست با بیان این که خراسان شمالی جزو استان های کم مسئله ما در بحث مواد مخدر محسوب می شود، از جمله اولویت های این ستاد و موضوعات مورد تأکید دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور را رسیدگی به مسئله معتادان متجاهر به ویژه زنان و کودکان و نیز اقدامات ویژه در حوزه مقابله با ترانزیت مواد مخدر در ۴ استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و آذربایجان غربی برشمرد.

سردار اسدالله هادی نژاد با بیان این که امسال میزان تولید مواد مخدر در افغانستان با حدود ۴۰ درصد افزایش نسبت به گذشته، به ۴۷۰۰ تن می رسد، برخورد با سرباندها و حلقه های میانی تجارت مواد مخدر، مقابله با خرده فروشان، بازنگری ماموریت های محول و نقص یابی برنامه ها، تمرکز بیشتر روی موضوع شناسایی معتادان و تجهیز یگان های عملیاتی استان ها را از دیگر اولویت های سال جاری این ستاد ذکر کرد.

مدیرکل بازرسی و هماهنگی امور استان های ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر نیز با بیان این که رویکرد ستاد و شخص وزیر کشور، اجتماعی شدن مبارزه با این معضل است، گفت: اهمیت موضوع پیشگیری و نقشی که آموزش و پرورش، صدا و سیما، تشکل های مردم نهاد و روحانیت می توانند در این زمینه ایفا کنند، باید بیش از گذشته در دستور کار استان ها قرار گیرد.

علی طالبی ادامه داد: این ستاد از اجرای طرح هایی مانند توانمندسازی والدین و دانش آموزان خراسان شمالی در امر پیشگیری از اعتیاد و ایجاد نمایشگاه دائمی برای آگاه کردن دانش آموزان از تبعات سوء مصرف مواد مخدر و نیز تقویت سمن ها و جلب مشارکت های مردمی در این حوزه به طور کامل حمایت می کند.

در پایان این نشست پس از ارائه گزارش عملکرد اجمالی از سوی مسئولان کمیته های ذیل شورا و قدردانی از تلاش های مسئولان قبلی، احمد ریواده به عنوان دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی معرفی و منصوب شد./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.