یزد- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: نبود مرکز نگهداری زنان بهبود یافته از آسیب‌های اجتماعی مشهود است و ایجاد مرکزی برای نگهداری زنان بهبودیافته در استان احساس می‌شود.

ایجاد مرکزی برای نگهداری زنان بهبود یافته در استان یزد ضرورت دارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری، مجید جوادیان زاده درنشست کارگروه زنان و خانواده استان اظهارداشت: در سال جدید هشت مصوبه در امور فرهنگی و اجتماعی داشتیم که پنج مورد در ارتباط با موضوع خانواده و بانوان است مانند کمک به ایجاد مرکز نگهداری زنان بهبودیافته که نبود چنین مرکزی احساس می‌شود.
وی درخصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بانوان افزود: پیشگیری حاشیه‌نشینی، اعتیاد و ایدز در بانوان منطقه حاشیه‌نشین برخی از مصوبات امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد را تشکیل می‌دهد که هرکدام با سرفصل‌های خاص خود انجام‌شده است.
جوادیان زاده تصریح کرد: بحث طلاق و برنامه‌های اجتماعی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بانوان در سازمان مردم‌نهاد پیگیری شد و افزایش سلامت بانوان در شهرستان ابرکوه باهدف تمرکززدایی برنامه‌ها از مرکز به شهرستان‌ها انجام شد.

ظرفیت استان یزد در اجرای کنوانسیون جامع حقوق کودک و نوجوان

معاون استاندار نیزدراین نشست گفت: بنا داریم برنامه‌ها را در استان به‌گونه‌ای پیش ببریم که استان اول در زمینه دفاع از حقوق کودک و نوجوان باشیم.
محمدعلی طالبی اظهارداشت: اعضای این کارگروه برای تحقق این مهم پیشنهادات خود را به دفتر امور بانوان استانداری ارسال کنند تا برنامه‌ریزی برای دستور کارهای بعدی جلسه با این گزارش‌ها و پیشنهادات مشخص شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این نشست با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت در خصوص بانوان و خانواده گفت: هدف همه فعالیت‌ها تعالی خانواده است که درنهایت به تعالی بانوان منجر می‌شود.

رقیه کرمانیان افزود: موضوع زنان و خانواده دغدغه همه افراد جامعه است، چراکه به نحوی با همه حوزه‌ها مرتبط است و باید ویژه‌تر به این موضوع رسیدگی شود.
وی با اشاره به اینکه کشور ایران از سال ۱۳۷۲ با مصوبه مجلس به کنوانسیون جامع حقوق کودک و نوجوان پیوست؛ افزود: سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۸ متولی این کنوانسیون در ایران وزارت امور خارجه بود که از سال ۱۳۸۸ به بعد بر اساس مصوبه دولت به وزارت دادگستری محول شد.
کرمانیان تصریح کرد: سال ۱۳۸۵ برش ملی این کنوانسیون مشخص و به استان‌ها ابلاغ شد و امور بانوان استانداری‌ها برش استانی آن را تهیه و به دستگاه‌ها ابلاغ کردند، بر همین اساس دستگاه‌های اجرایی استان‌ها موظف شدند به‌صورت ماهیانه گزارش اقدامات خود را ارائه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.