اصفهان- مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان خط قرمز این شرکت را جیره بندی آب در فصل تابستان اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه در تابستان سال جاری آبفا استان اصفهان با کمبود ۲/۷ مترمکعب جهت تأمین آب شرب مواجه است اما اعتقادی به جیره بندی آب در فصل تابستان نداریم.

جیره بندی آب خط قرمز آبفای اصفهان  در فصل تابستان است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، هاشم امینی در نشستی که با مدیران ستادی و بهره برداران مناطق اظهارکرد: باید با بکارگیری از تمام پتانسیل های موجود اعم از نیروی متخصص، بکارگیری تکنولوژی همانند، سیستم تله متری، تله کنترل، سامانه فشار، سامانه نجما، GIS هر قطره از آب موجود به خوبی مدیریت شود تا توزیع عادلانه آب در پهنه استان اصفهان انجام پذیرد.

وی به گرمای بیش از پیش هوا در فصل تابستان اشاره کرد و افزود: طبق اعلام کارشناسان هواشناسی هوا در فصل تابستان سال جاری نسبت به سالهای گذشته گرمتر می شود به طوری که در خردادماه دمای هوا بیش از ۴۰ درجه افزایش یافت که این امر بی سابقه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان ادامه داد: همه ساله به دلیل وقوع خشکسالی حجم منابع آبی موجود کاهش می یابد در حالیکه طی ۱۰سال اخیر ۵۰۰ هزار آحاد به مشترکین افزوده شد اما با این همه شرکت آبفا استان اصفهان در تأمین آب شرب مردم در طول سال موفق عمل کرده است.

وی تاکید کرد: مردم و مسئولان از کارکنان آبفا اصفهان انتظار دارند به رغم چالش های موجود آب شرب پایدار تأمین شود که دستیابی به این مهم با تلاتش شبانه روزی کارکنان دور از انتظار نیست.

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت آبفا استان اصفهان مصرف بهینه آب را از سوی مشترکین امری ضروری برشمرد و اظهار داشت: همه مشترکین باید مصرف بهینه آب را سرلوحه کار خود قرار دهند و از مصرف نادرست آب پرهیز کنند به همین خاطر امسال باتوجه به چالش جدی کم آبی باید مشترکن پرمصرف شناسایی شوند به گونه ای که تحت آموزشهای مصرف صحیح آب از سوی مروجین مصرف بهینه آب قرار گیرند.

امینی یکی از راههای توزیع عادلانه آب را شناسایی و جمع آوری پمپ های غیرمجاز دانست و عنوان کرد: کشف انشعابات غیرمجاز، شناسایی و جمع آوری پمپ های غیرمجاز می تواند بسیار مؤثر در توزیع عادلانه آب واقع شود. بدین جهت برنامه ای مدون جهت این مسئله عملیاتی شده است تا از مصرف نادرست آب جلوگیری به عمل آید.

وی اعلام کرد: شرکت آبفا استان اصفهان توانست مصرف سرانه آب مسکونی را  از ۱۸۹ لیتر به ازای هر نفر در روز در سال ۸۶ به ۱۵۱ لیتر در سال ۹۵ برساند اما با توجه به بحران کم آبی در تابستان سال جاری مسئولین از آبفا استان اصفهان انتظار دارند سرانه مصرف آب را به ۱۰۰ لیتر در شبانه روز کاهش دهند؛ البته درست است که رسیدن به این رقم در بازه زمانی کوتاه مشکل است اما می توان با اعمال راهکارهای فرهنگی، فنی و تعرفه ای به این رقم دست یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.