اصفهان- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل از اجرای یک موقوفه ۲۱۵ ساله به نیت اطعام فقرا و نیازمندان با نان گندم در ماه رمضان در این شهرستان خبر داد.

موقوفه ۲۱۵ ساله در آران و بیدگل اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل در راستای اجرای نیت واقفان نیک اندیش نیت موقوفه ۲۱۵ ساله ای را که در این شهرستان با نیت اطعام فقرا و مساکین با نان گندم در ماه مبارک رمضان در این شهرستان وجود دارد را اجرا کرد.
وی افزود: وقف نامه این موقوفه به سال ۱۲۲۳ هجری قمری ثبت شده و مربوط به حاجی علی آرانی فرزند مرحوم هبه الله آرانی است که در قالب طرح دست های مهربانی توسط اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در ماه مبارک رمضان اجرا می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل خاطر نشان کرد: این موقوفه مربوط به آب و اراضی تعدادی از مزارع آران و بیدگل از جمله دولت آباد، حسین آباد، منصوره، نصرآباد، فتح آباد، غیاث آباد، عباس آباد، مبارکه، آران دشت و معین آباد است که در قالب آن، بسیاری از خانواده های نیازمند در طول ماه مبارک رمضان اطعام می شوند.
حجت الاسلام و المسلمین روان یادآور شد: تاکنون ۹۴۷ موقوفه و ۲ هزار و ۲۸۰ رقبه در این شهرستان به ثبت رسیده است که بیشترین نیات مربوط به عزاداری سید الشهدا(ع) است که هر سال در قالب بصیرت عاشورایی مطابق وقف نامه اجرا می شود.
وی افزود: در طول پنج سال گذشته به همت واقفین نیک اندیش و آینده نگر در شهرستان آران و بیدگل ۸۷ وقف جدید به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.