قزوین- استاندار قزوین گفت: مشکلات امروز جامعه ما به دلیل دور شدن از فرهنگ قرآنی و سعادتمندی در گرو تأسی به قرآن و ائمه اطهار(ع) است.

دور شدن از آموزه‌های قرآنی و معارف دینی موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی می شود

به گزارش قدس آنلاین، فریدون همتی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن کریم که با حضور معاون وزیر ارشاد در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان قزوین برگزار شد اظهار داشت: مشکلات فرهنگی امروز جامعه ما به دلیل دور شدن از فرهنگ قرآنی است.

وی افزود: سعادتمندی امروز جوانان ما در گرو پیروی از سیره ائمه اطهار(ع) و عمل به قرآن کریم است که امیدواریم با ترویج قرآن گامی در مسیر آشنایی بیشتر با این کتاب آسمانی برداشته شود.

استاندار قزوین با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه قرآن کریم و تأثیر آن در جامعه بیان کرد: برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های قرآنی کار ارزشمندی است که می‌تواند در انس بیشتر مردم با این کتاب آسمانی موثر باشد.

همتی با اشاره به سایر مولفه‌های احکام الهی تصریح کرد: قرآن منبع عظیم و بی نظیر تاریخ بشریت است و با اتکا به قرآن، سیره، عقل و اجماع به عنوان چهار منبع و اقیانوس بیکران معرفت و پل ارتباطی می‌توان به سعادت رسید.

استاندار قزوین گفت: دور شدن از آموزه‌های قرآنی و معارف دینی موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی می شود و برای کاهش آن باید با قرآن بیشتر مانوس شویم.

همتی خاطرنشان کرد: انسان نیز برای تدوام حیات و تقویت انگیزه خود نیاز به افزودنی دارد و معارف قرآنی تضمین کننده گواهینامه سلامت معنوی انسان در دنیا و آخرت است.

استاندار قزوین اظهار داشت: اگر بخواهیم عمر خود را به سلامت بگذرانیم نیازمند قرآن و نهی و تشویق‌های آن هستیم همانگونه که قصه‌های قرآنی با بیان سرنوشت پیامبران ما را در رسیدن به زندگی سالم توام با سعادت در دنیا و آخرت رهنمون می‌سازد.

وی افزود: در عصر کنونی به هر میزان که فضای مجازی می‌تواند تهدیدی برای سلامت معنوی و روحی و اخلاقی افراد باشد با اتکا به آموزه‌های قرآنی می‌توانیم این تهدیدات را برطرف کرده و از آسیب‌های مجازی کم کنیم.

استاندار قزوین یادآور شد: قرآن می‌تواند ما را به سلامت به مقصد برساند بنابراین لازم است با علاقه در مسیر آشنایی با قرآن تلاش کنیم.

همتی تصریح کرد: در قانون بودجه امسال برای تقویت امور قرآنی، موسسات و کانون‌ها و مراکز قرآنی اعتبار خوبی پیش‌بینی شده که با هدایت درست آن می‌توان به برنامه‌های پیش‌بینی شده دست یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.