قدس آنلاین-گروه استان ها: استشمام بوی نامطبوع به علت نامعلوم در خاش ۵۰ نفر را راهی بیمارستان کرد که در این راستا تعداد ۱۹ شهروند خاشی بستری شدند.

استشمام بوی نامطبوع ۵۲ شهروند خاش را راهی بیمارستان کرد/گمانه زنی بر فعالیت آتش فشان تفتان

قدس آنلاین-گروه استان ها: بامداد روز سه شنبه انتشار بوی نامطبوع در شهرستان خاش بسیاری از شهروندان را مجبور به ترک خانه ها کرد و در این بین برخی از شهروندان به دلیل استشمام این بو با طعم گوگرد راهی بیمارستان شدند.

از آنجا که این بوی نامطبوع فضای شهر را پر کرده است لذا بسیاری از شهروندان و مسئولان محلی احتمال می دهند که این بو نشات گرفته از فعالیت  آتشفشان نیمه‌فعال تفتان یا شهرک صنعتی این شهر باشد.

۱۹ نفر بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در تشریح این اتفاق صبح سه شنبه اظهار داشت: حدود ساعت ۳ بامداد امروز مطلع شدیم در شهر خاش مردم بوی نامطبوعی حس کردند و بعضی با علائم تنگی نفس، سردرد و تهوع به بیمارستان مراجعه داشتند

دکتر محمود میری بنجار افزود: به همین مناسبت ساعت پنج صبح ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تشکیل و تیم های تشخیصی و درمانی به خاش اعزام شد.

وی با بیان اینکه تیم تشخیصی بهداشت محیط برای بررسی دلیل این بوی نامطبوع در منطقه حضور دارد افزود:

انتشار این بود موجب شد تا تعداد ۱۹ نفر بستری و تحت درمان قرار بگیرند و باقی مراجعه کنندگان مرخص شوند.

وی اطمینان خاطر داد: در حال حاضر جای هیچ نگرانی نیست زیرا بو کامل از بین رفته و مراجعان دیگر در بیمارستان خاش با این علائم وجود ندارند.

وی گفت: به مردم توصیه می کنیم خونسردی خود را حفظ کنند و اگر افرادی علائم تنگی نفس، سردرد، تهو و سوزش پوست داشتند به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

گمانه ها از فعالیت تفتان حکایت دارد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در این رابطه اعلام کرد: به احتمال زیاد این بوی نامطبوع بر اثر فعالیت آتشفشان کوه تفتان بوده است

غلامرضا اربابی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: بوی نامطبوع منتشر شده در این شهر بامداد امروز در شهر خاش تعداد ۵۲ نفر از شهروندان را با مشکلات تنفسی، سردرد و تهوع راهی بیمارستان کرد.

وی افزود: بخشی از مراجعه کنندگان درمان و شماری با داشتن سابقه بیماری های تنفسی یا سن بالا بستری شدند

اربابی ادامه داد: تیم های مختلفی از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، دانشگاه سیستان و بلوچستان و گروه زمین شناسی محیط زیست برای بررسی دلیل این حادثه به محل اعزام شدند.

وی اظهار داشت: نشست ستاد مدیریت بحران استان تشکیل شده و مسئولان مربوطه لحظه به لحظه در حال رصد و پیگیری این حادثه هستند.

وی تاکید کرد: هم اینک شرایط در خاش عادی است و هیچ بوی نامطبوعی احساس نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.