صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی روسیه پاداش هنگفتی داشته است ولی فدراسیون فوتبال برای دریافت این پاداش مشکلاتی دارد.

نقش ظریف و وزارت خارجه بعد از صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی

به گزارش قدس آنلاین، تیم‌ملی ایران با صعود به جام جهانی، به پاداش هنگفتی می‌رسد و درآمدهایش در طول یک سال آینده، چندین و چند برابر می‌شود. پاداش صعود به تنهایی ۸ میلیون دلار است و در این بین، فدراسیون فوتبال رقم قابل توجهی بابت تبلیغات محیطی و حق پخش بازی ها هم به دست می آورد. اگر تیم ملی بتواند از مرحله گروهی جام جهانی هم صعود کند و به حذفی برسد، آنوقت دوباره ردآمد کلانی خواهد داشت و ۳.۵ میلیون دلار به درآمدهای تاج اضافه می شود. اینها رقم های کلانی هستند و پس از جام جهانی، فیفا در اقساط مختلف به حساب فدراسیون ها واریز می کند. فدراسیون فوتبال ایران هم امیدوار است بتواند پاداش هایش را دریافت کند؛ البته اگر تحریم ها بگذارد.

فدراسیون فوتبال همچنان با مشکل تحریم روبروست و نمی تواند پول های بین المللی اش را بگیرد. این مشکل در دوره قبلی هم وجود داشت و نزدیک به دو سال به طول انجامید تا فدراسیون بتواند پاداش خود را از فیفا بگیرد. بخشی از پول به عنوان حقوق و پاداش صعود به جام جهانی برای کی روش و دستیارانش از سوی فیفا واریز شد، بخشی را یک بانک خارجی گرفت و به ایران رساند و بخشی را هم وزارت خارجه از فیفا دریافت کرد. در این پروسه ها، فدراسیون فوتبال مجبور شد کارمزدهای نسبتا سنگینی پرداخت کند و سود خالصش به مراتب کمتر از اصل پاداش فیفا باشد. مثلا در یکی از ترانسفرهای مالی، فدراسیون مجبور شد ۲ میلیارد تومان به عنوان کارمزد به یکی از بانک های ایرانی پرداخت کند.

در این دوره هم مشکل پابرجاست و تاج و فدراسیون از بلوکه شدن پول هراس دارند. بانک های آمریکایی منتظر هستند تا حساب های ایران گردش مالی داشته باشد و پول ها را بلوکه کنند؛ به همین دلیل فدراسیون فوتبال بار دیگر دست به دامن وزارت خارجه می شود تا مشکل را حل کنند. به همین دلیل قرار است این وزارتخانه پاپیش بگذارد و از طریق سفارتخانه خود در سوئیس، این پول ها را از فیفا بگیرد و به دست فدراسیون فوتبال برساند. البته در پروسه انتقال این پول هم باز پای یک بانک ایرانی وسط می آید و آنها کارمزد انتقال این پول را خواهند گرفت. بعد از جام جهانی فدراسیون جهانی شروع به پرداخت پاداش ها می کند و فدراسیون هم امیدوار است بتواند از طریق وزارت خارجه و بدون هیچ مشکلی، پول را دریافت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.