بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، گفت: بحث دفاع، حق طبیعی است که خدا در طبیعت قرار داد و هر موجود زنده ای به میزان حیات خود شعور دفاعی دارد.

دفاع حق طبیعی همه موجودات در طبیعت است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید علیرضا عبادی صبح سه شنبه در جمع فرماندهان مرزبانی خراسان جنوبی، افزود: در حیات سیاسی، بینش، مسایل فرهنگی و اجتماعی هم بحث دفاع وجود دارد.

وی یادآور شد: در گذشته قبیله، کاروان و ... خود را برای دفاع همیشه مجهز می کرد و امروز اگر کشوری نتواند مرزهایش را امن نگه دارد، دشمن به راحتی وارد و کشور را نابود می کند.

وی تصریح کرد: کالای قاچاق که از مرز وارد کشورها می شود، هدفش ورود به مرزهای فکری آن جامعه است یعنی اگر جامعه معتاد شد، دیگر توان دفاع از خود ندارد، ناموس و کشور برایش بی معناست.

وی اضافه کرد: تجربه های تلخ در گذر تاریخ زیاد است، ۷۰۰ سال قبل مسلمانان در اوج قدرت بودند و قرن ها حرف اول از لحاظ فکری، علمی، فرهنگی و ... مربوط به مسلمانان بود و دیگر کشورها برای کسب علم به سرزمین های اسلامی مراجعه می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی بیان کرد: تعدادی از حاکمان مسلمان اندلس با بیگانگان مرتبط بودند و نفوذ به وسیله آنها انجام شد.

به گفته این استاد درس اخلاق حوزه های علمیه بیرجند، مسیحیان در سرزمین آندلس با ایجاد باغ ملی و گردشگاه و راه اندازی شرب خمر و قمار برای مسلمانان، دختران مسیحی را نیز بزک می کردند و در نتیجه حضور آنها در باغ زمینه شکست مسلمانان فراهم شد.

وی افزود: رشد علمی مسلمانان اندلس بسیار خوب بود حتی اولین پرواز به آسمان توسط عباس بن فرناس اندلسی مسلمان انجام شد، امروز به اشتباه اولین پرواز را به برادران رایت منسوب می کنند.

حجت الاسلام عبادی اظهار کرد: جامعه توسعه یافته مسلمانان اندلس را تبدیل به یک جامعه بی فرهنگ، قمارباز و شراب خوار کردند، حتی شراب آن مجانی بود.

وی تصریح کرد: کشیش زمین های زیادی از تاکستان انگور را وقف تولید مجانی شراب برای مسلمانان کرده بود.

وی اضافه کرد: نتیجه نفوذ این شد، وقتی دشمن مسلمانان را خالی از اعتقاد و دین مشاهده کرد به بدترین شکل ممکن آنها را نابود کرد و خون بارترین صحته تاریخی قتل عام مسلمانان اندلس است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، یادآور شد: بعد از تسلط مسیحیان بر مسلمانان اندلس، برای ۶۵۰ سال اذان در آن سرزمین تعطیل شد.

عبادی گفت: در آن روزگار، دشمن برای انحراف مسلمانان شراب مجانی در اختیارشان می گذاشت، زمینه مفاسد را فراهم کردند، امروز دشمن این کار را توسط ما می خواهد انجام می دهد، چون امکاناتی مثل فضای مجازی، کالای قاچاق و ... وجود دارد.

وی افزود: دشمن پایبند به هیچ قانونی نیست، فقط برای سلطه خود به عنوان ابزار استفاده می کندو دشمن با همه امکانات و شرایط نفوذ، هزینه را از جیب مردم تامین می کند.

وی یادآور شد: شیوه نفوذ دشمن در فرهنگ به شکلی است که از زن و بچه خود مسلمانان استفاده می کند و نیازی نیست از آن طرف مرز کسی را بفرستد.

وی تصریح کرد: برای مقابله با دسیسه های دشمن تنها باید قوی شد، آنها زبان علم و فرهنگ نمی دانند و تنها زور و قدرت را می فهمند.

وی اضافه کرد: دشمن می گوید دانش هسته ای، انرژی هسته ای و ... نداشته باشید این حرف ها بهانه است، می خواهد وقتی ضعیف شدیم، حمله کند.

وی ادامه داد: دشمن اصرار دارد، برجام دیگری انجام دهد تا موشک های ما را جمع کنید و منظورش این است، با نیروی نظامی قوی و موشک های دقیق نمی تواند به ما حمله کند.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید «وَلَنْ تَرْضَیٰ عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَیٰ حَتَّیٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم» یعنی هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد مگر آنکه پیروی از آیین آنها کنی، و این دشمن هرگز با ما کنار نمی آید تا زمانی که با همه وجود ما را تسلیم خود ببیند.

وی اضافه کرد: جامعه خوب می داند، دشمن تنها زبان قدرت را می فهمد، وقتی قدرتمند باشیم، دشمن در برابر ما کرنش هم می کند.

همچنین فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: مرزبانان در کنار انجام عملیات نظامی به برنامه فرهنگی توجه ویژه دارند.

سرهنگ علی اصغر مسروری، افزود: برگزای ۵۳ محفل انس با قرآن هر روز در ستاد مرزبانی و پاسگاه های مرزی، جلسه تفسیر قرآن کریم هر روز در ستاد مرزبانی و هنگ ها، اعزام ۱۰ نفر روحانی به واحد های مرزی برای اقامه نماز جماعت و بیان مسایل اعتقادی و احکام شرعی در نقاط صفر مرزی، ایجاد روحیه دایم الوضو بودن در بین کارکنان مرزی و... از برنامه های فرهنگی مرزبانی است.

وی اظهار کرد: هوشیاری مرزبانان استان و همراهی عشایر مرزنشین از عوامل وجود امنیت کامل در مرزهای خراسان جنوبی است و از این بابت دغدغه ای وجود ندارد.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی یادآور شد: با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پوشش امنیتی خوبی در مرزهای استان ایجاد شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.