قم- فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت: اجزای مختلف نظام اسلامی رسالت‌های مختلفی دارند که با انجام آنها در راستای حفظ دستاوردهای نظام اسلامی گام بر می‌دارند اما عملکرد و تفکر جزیره‌ای بدون هم‌پوشانی حفظ دستاوردها را به ویژه در شرایط تهدید با مشکل مواجه می‌کند.

عملکرد جزیره‌ای نظام را با مشکل مواجه می‌کند/حوادث تروریستی ماهیت استکباری دارد

به گزارش قدس آنلاین، سردار کاظم مجتبایی ظهر سه شنبه در نشست شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه برگزار شد، ضمن تقدیر از توجه ویژه مدیران استان نسبت به مباحث امنیتی اظهار کرد: با توجه به توان، اقتدار و هوشیاری مدیران می‌توانیم به رسالت‌های مهم خود در شرایط کنونی عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن راهبردهای مختلفی را برای تضعیف نظام اسلامی دنبال می‌کند، تصریح کرد: باید در سطح کشور و استان برای مقابله با این فعالیت‌ها برنامه‌ریزی جامعی داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه حوادث تروریستی در ایران ماهیت استکباری دارد، خاطرنشان کرد: فعالیت جریان استکبار یک موضوع جدید نیست چرا که کشورهای مختلف استکباری سال‌ها و قرن‌هاست که آزادی ملت‌های مختلف را تهدید می‌کنند و فقط به دنبال سود و قدرت‌های خود هستند.

وی از تبیین ماهیت، فعالیت‌ها و اهداف استکبار در آیات قرآن کریم یاد کرد و گفت: باید استکبار جهانی را شناخته و با درک ماهیت آن در راستای مبارزه با آن گام برداریم؛ مخالفت با آزادی و تنفس ملت‌ها به عنوان استکبار سیاسی یکی از ویژگی‌های مستکبران است که تهدید رسمی و غیر رسمی دولت‌ها را به دنبال دارد.

مجتبایی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال جلوگیری از خودباوری ملت‌هاست، مطرح کرد: دشمن ترویج ذلت‌پذیری را به عنوان یک برنامه اصلی در راستای مخالفت با اخلاق دینی دنبال می‌کند؛ مخالفت با استقلال و خودباوری در حوزه اقتصادی نیز به عنوان استکبار اقتصادی مطرح است.

وی یادآور شد: نظام سلطه از دوران‌های گذشته و قبل از اسلام نیز وجود داشته و فقط طی قرن‌های مختلف شکل‌ها و رویکردهای آن تغییر یافته اما اهداف و ماهیت آن تغییری نداشته است.

مجتبایی با اشاره به اینکه سلطه و تهدید کشورهای استکباری تمام شدنی نیست، اضافه کرد: نظام سلطه همواره افرادی که به دنبال آزادی و استقلال هستند را تهدید می‌کند؛ نظام اسلامی در مقابل نظام سلطه ایستاده و با تفکر اسلام در راستای مخالفت با مستکبران برخاسته است.

وی با بیان اینکه تهدیدهای نظام سلطه همه ملت‌ها را تهدید می‌کند، گفت: هر چند دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و نظامی به صورت هوشمندانه و با اراده‌ای قوی مقابل تهدیدها قرار گرفته و به شیوه مطلوب عمل کرده‌اند اما اکنون نیازمند هوشمندی فراگیرتر هستیم چرا که این خطر نیز فراگیر است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: اجزای مختلف نظام اسلامی رسالت‌های مختلفی دارند که با انجام آنها در راستای حفظ دستاوردهای نظام اسلامی گام بر می‌دارند اما عملکرد و تفکر جزیره‌ای بدون هم‌پوشانی حفظ دستاوردها را به ویژه در شرایط تهدید با مشکل مواجه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در مورد استان قم حساسیت‌های ویژه‌ای مطرح است، تصریح کرد: اکنون که تهدیدی نظام اسلامی را مورد توجه قرار داده، اجزای مختلف باید به میدان آمده و برای کاهش مشکلات مشارکت داشته باشند.

مجتبایی با اشاره به اینکه استان قم در رفع تهدیدها با اقدامات پیشگیرانه موفق بوده است، ادامه داد: سازمان‌های مختلف هستند که می‌توانند در تامین امنیت مشارکت داشته باشند؛ نیروهای حراستی باید گردهم آمده و آموزش‌های لازم به آنها داده شود.

وی بر استفاده از ابزارهای امنیتی از جمله دوربین‌های نظارتی تاکید کرد و گفت: دستگاه‌هایی که مخازن خاصی را در اختیار دارند باید نظارت خود را بیشتر کرده و هوشیار باشند.

مجتبایی با بیا اینکه رسانه‌ها باید روحیه مقاومت را در میان مردم تقویت کنند، مطرح کرد: این مجموعه‌ها باید از هر گونه شایعه که سبب افزایش نگرانی مردم می‌شود پرهیز کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.