زنجان- مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات گفت:مدارس در هنگام ثبت نام دانش اموزان حق دریافت هیچ گونه وجه راندارند.

مدارس در هنگام ثبت نام حق دریافت وجه ندارند

به گزارش قدس آنلاین، میرشاه ولد در این باره افزود: برای جلوگیری از تراکم بیش از حد در برخی مدارس و استفاده از ظرفیت دیگرمدارس، آموزش وپرورش محدودیت ها وشرایطی را برای ثبت نام مشخص کرده است.
وی خاطرنشان کرد:محدوده جغرافیایی محل سکونت از جمله شرایطی است که در فرآیند ثبت نام دانش آموزان لحاظ می شود و همچنین این محدودیت شامل مدارس غیردولتی و مدارس خاص دولتی از جمله تیزهوشان و نمونه دولتی نمی شود.
این مقام مسئول با اشاره به کاهش میزان شکایات از نحوه ثبت نام، اظهارکرد: اولیای دانش آموزان جهت ارائه هرگونه شکایت از فرآیند ثبت نام‌ می‌توانند به سامانه پاسخ گویی به شکایات در پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش وپرورش، مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند و یا به صورت حضوری در ادارات آموزش وپرورش موضوع را پی‌گیری کنند.
میرشاه ولد گفت: در مدارس دولتی چیزی به نام شهریه نداریم و مدیران حق دریافت وجه در زمان ثبت نام را ندارند .
وی افزود: مشارکت مالی اولیا کاملاً اختیاری است و در طول سال تحصیلی صورت می گیرد، البته مدارس غیردولتی و هم چنین مدارس خاص دولتی از جمله، تیزهوشان، نمونه دولتی و شاهد از این قاعده مستثنی هستند و براساس دستورالعمل خاص خود اقدام می‌کنند.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات در پایان تصریح کرد: دریافت شهریه در مدارس غیردولتی نیز براساس الگوی ارائه شده توسط شورای نظارت بر مدارس غیردولتی، انجام می شود.

منبع: خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.