صندوق بازنشستگی کشوری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صندوق برای استیفای حقوق این صندوق و بازنشستگان تحت پوشش آن، وصول بخشی از مطالبات شرکت پتروشیمی جم (گسترش پارس سبا) از مالک فراری شرکت را انجام داده است.

تملک ۱۰۰۰ میلیارد ریالی اموال متخلف پرونده پتروشیمی جم

    به گزارش «قدس آنلاین»،  در اطلاعیه صندوق بازنشستگی کشوری آمده است: «تیم مدیریتی صندوق بازنشستگی کشوری در زمان آغاز به کار خود با مطالبات ۱۲۰۰ میلیون دلاری پتروشیمی جم از شرکت یادشده مواجه شد. این بدهی در قالب کارگزاری انتقال وجوه با هزینه‌ای معادل با نرخ ۱۶ درصد طی سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ و در قالب جرائم سازمان یافته صورت گرفت و مبلغ یاد شده، ماحصل نقل و انتقال چندین میلیارد دلار منابع ارزی بوده که در اثر تحریم‌ها ایجاد شده بود.

معاونت سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق، بلافاصله موارد تخلف را مورد بررسی و پیگیری قرار داد و در نهایت، با طرح شکایت کیفری و برگشت چک‌های مالک شرکت پیمود، در داخل کشور و امارات متحده عربی، حکم جلب بین‌المللی اینترپل با سطح قرمز اخذ شد. هر چند متخلف، به کشور ایالات متحده گریخته بود، اما صندوق بازنشستگی کشوری، موفق به تملک اموال وی به میزان بالغ بر یک‌هزار میلیارد ریال شد. همچنین با ارجاع پرونده به شعبه اول بازپرسی دادسرای ۲۲ تهران، متهمان پرونده تحت پیگرد قانونی قرار دارند.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.