۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 540741

پیشکسوت فوتبال ایران به شیوه گزارشگری جواد خیابانی واکنش نشان داد.

پوتین به خیابانی گفت سلام جواد جان!

به گزارش قدس آنلاین، خداداد عزیزی درباره صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2018 روسیه، موفقیت‌های کارلوس کی‌روش و ... صحبت‌ کرد.

* ایران با برتری مقابل ازبکستان خیلی زود راهی جام جهانی شد. چه صحبتی در این باره دارید؟

تیم ما در این دوره از اول مسابقات خیلی خوب شروع و امتیازات لازم را جمع کرد. با توجه به روندی که تیم ملی در پیش گرفته بود، صعود قابل پیش‌بینی بود. وقتی تیم تا اینجا گلی نخورده، یعنی لیاقت رفتن به جام جهانی را داشت. به بازیکنان، کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال تبریک می‌گویم. فوتبال ایران لیاقت این موفقیت‌ها را دارد، اما گاهی دچار مشکلات می‌شود که امیدوارم دیگر تکرار نشود.

* نقش کی‌روش در صعود تیم ملی چقدر بود؟ آیا همه موفقیت‌ تیم ملی را باید به یک نفر ارتباط داد؟

وقتی تیمی نتیجه می‌گیرد، مربی آن نقش دارد. نباید نقش کی‌روش را کمرنگ کنیم، چرا که این نوع تفکر مغرضانه است. وجود کی‌روش در فوتبال ما تأثیرگذار بوده است. به پدرم هم گفتم که دستاورد کی‌روش برای فوتبال ایران، بزرگ بوده که نمونه‌اش ساختار دفاع تیم ملی است. تیم ملی همیشه در خط حمله راحت گل زده است. چه دروان ما و چه بعد از آن، اما همیشه در سیستم دفاعی مشکل داشتیم. کی‌روش در این چند سال مشکل دفاع را حل کرده و تیم ملی ملی سخت گل می‌خورد. مربیانی که آمدند، هیچ وقت نتوانستند این مشکل را حل کنند. اگر تیم ملی در دوره‌های گذشته به جام جهانی صعود کرده، به دلیل خط حمله خوبش بوده، اما در دفاع ضعف داشته است.

* بحث این روزهای فوتبال ایران، صعود از مرحله گروهی جام جهانی است. این موضوع رویاپردازانه است یا می‌توان روی آن برنامه‌ریزی کرد؟

باید به این موضوع فکر کنیم که هر دوره نرویم آنجا بخندیم و برگردیم! البته اینکه «باید» صعود کنیم، قضیه کمی فرق می‌کند. تیم‌هایی که به جام جهانی می‌آیند، شوخی‌بردار نیستند. آنجا تیم‌هایی چون ازبکستان و چین حضور ندارند. تیم‌های آسیایی معمولا از گروه خودشان صعود نمی‌کنند و تنها چند دوره قبل بود که کره‌جنوبی و ژاپن راهی مرحله بعد شدند. تیم‌های آسیایی بیشتر زنگ تفریح هستند. در گروه پرتغال و آلمان نباید توقع صعود داشته باشیم، اما می‌توان به آن فکر کرد. ما تنها دنبال صعود به جام جهانی هستیم، در صورتی که با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش بیشتر به فکر صعود هم باشیم.

* برخی‌ها گل سردار آزمون به ازبکستان را مشابه گل شما به استرالیا می‌دانند...

هر بازی شرایط خودش را دارد و نمی‌توان با هم قیاس کرد. اگر این اتفاق افتاده، به خاطر زیبایی‌های فوتبال است.

* جواد خیابانی گزارشگر بازی ایران و ازبکستان به خاطر نوع گزارش خود با انتقاد و البته شوخی‌های صفحات مجازی روبه‌رو شده است. شما چه نظری دارید؟

خیابانی طوری به روسیه سلام داد که شنیده‌ام پوتین رئیس جمهور این کشور هم در صفحه شخصی خودش گفته: سلام جواد جان!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.