نیروهای ارتش سوریه امروز عملیات نظامی گسترده‌ای را در محور «عین ترما-جوبر» در شمال شرقی پایتخت با هدف جدا کردن جوبر از غوطه شرقی آغاز کردند.

آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه در محور «عین‌ترما-جوبر»+نقشه

به گزارش قدس آنلاین، نیروهای ارتش سوریه از صبح امروز عملیات نظامی گسترده‌ای را در محور «عین ترما-جوبر» در شمال شرقی پایتخت و از مواضع خود در پل «الکباس» آغاز کردند.

هدف از عملیات نظامی امروز، ‌آزادسازی شهرک «عین ترما» و جداسازی آن از محله «جوبر» آخرین دژ تروریست‌ها در شرق پایتخت است. به گفته این منبع درگیری‌های شدیدی در جبهه «جوبر، پل الکباس و عین ترما» جریان دارد.

نیروهای ارتش پیش از شروع این عملیات مواضع تروریست‌ها را در وادی عین ترما و جوبر هدف حملات سنگین توپخانه‌ای و هوایی قرار دادند که صدای آن در مناطق مختلف پایتخت شنیده می‌شد.

این منبع افزود ارتش توانست استحکامات جبهه تروریستی النصره را در هم بشکند و ۴۰۰ متر در محور عین ترما پیشروی کند که در نتیجه آن شماری از تروریست‌ها کشته شدند.

شهرک عین ترما چسبیده به محله‌های «الدخانیه و الکباس»‌است که گروه‌های تروریستی طی سه سال اخیر بارها برای اشغال این محله‌ها دست به حمله زده بودند که شکست خوردند. عین ترما نقطه شروع حملات گروه‌های تروریستی به مناطق مختلف دمشق و حومه آن به شمار می‌رود و تروریست‌‌ها ده‌ها تونل در این شهرک احداث کرده که تا عمق غوطه شرقی و به ویژه تا شهر دوما امتداد دارد. آزادسازی شهرک عین ترما به معنای قطع ارتباط گروه‌های تروریستی غوطه شرقی و جوبر، زملکا و جدا کردن آنها در آخرین دژهایشان در شرق دمشق است.

ویژگی متفاوت عملیات ارتش سوریه نسبت به عملیات اخیر در محله جوبر این است که با پیشروی زمینی در مناطق همجوار این محله مانند مناطق عربین و وادی عین ترما همزمان است، ‌ یعنی  اینکه ارتش سوریه تاکتیکی متفاوت از عملیات گذشته را در پیش گرفته که محله جوبر را از مقابل هدف قرار می‌دهد، ‌به نظر می‌رسد ارتش در این عملیات می‌خواهد جوبر را از محله‌های به هم پیوسته جدا کند.

گروه‌های تروریستی از عملیات امروز ارتش سوریه غافلگیر شدند اما هیچ فرصت و مجالی برای پاسخ به حملات ارتش پیدا نکردند جز اینکه محله‌های مسکونی دمشق را با خمپاره و گلوله‌های انفجاری هدف قرار دهند که در عمل میدان العباسیین و محله‌های «الکباس، الدخانیة، دویلعة، الزبلطانی وکفرسوسة» را با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان مردم پایتخت و فشار بر ارتش و دولت سوریه برای متوقف کردن عملیات خود با خمپاره هدف قرار دادند.

خاطر نشان می‌شود ارتش سوریه کمتر از یک ماه پیش محله «القابون» در جوار محله جوبر را پس از یک عملیات نظامی پیچیده آزاد کرده بود. ارتش پیش از آغاز عملیات نظامی خود این دو محله را از هم جدا کرد، عملیات آزادسازی القابون به هلاکت بیش از ۱۰۰۰ تروریست جبهه النصره و فیلق الرحمن و تسلیم تروریست‌های باقی‌مانده منجر شد که با اتوبوس به شهر ادلب مهمترین مقر تروریست‌های تکفیری به سرکردگی جبهه النصره منتقل شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.