ساری - مدیرکل دفتر بازرسی آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: وضعیت آلودگی میکروبی آب ۱۲ شناگاه مازندران بحرانی است.

بحران آلودگی میکروبی در ۱۲ شناگاه مازندران/ جایی که پرچم زرد نصب‌شده وارد آب نشوید!

به گزارش قدس آنلاین، ضیاءالدین الماسی در جلسه ستاد ساماندهی طرح‌های دریای مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دغدغه همکاران ستاد سواحل استان برای ایجاد فضایی بی‌خطر برای گردشگرانی که وارد مازندران می‌شوند و تلاش برای فراهم کردن پوشش خدمات برای ورود ۲۰ میلیون گردشگر و اینکه با خاطرات خوش و بدون هیچ غرقی به مبدأ سفر برگردند مقدس است.

وی افزود: نکته مهم این است که اگر با این اقدامات گردشگر سالم و غرق نشده به مبدأ سفر خود برگردد مشکل دیگری به‌واسطه شنا چندساعته یا چنددقیقه‌ای در بستر رودخانه‌های حامل فاضلاب است که می‌تواند در قالب انواع بیماری‌های گوارشی، پوستی، قارچی، چشمی و ... سالهای سال آنان را درگیر کند.

مدیرکل دفتر بازرسی آلودگی‌های دریایی سازمان محیط‌زیست کشور در ادامه از وضعیت بحرانی و آلودگی آب ۱۲ شنا گاه استان مازندران به دلیل میکروبی بودن آن خبر داد و گفت: حدود دونیم سال است که به‌طور منظم سازمان محیط‌زیست پایش میکروبی با نمونه میکروبی را برای تعیین وضعیت آلودگی شنا گاه‌ها انجام می‌دهد.

الماسی عنوان کرد: ضوابط محیط‌زیستی برای شنا گاه‌های که در مصب رودخانه و در ناحیه شهری قرار دارند، شنا گاه‌هایی که در جمع‌کردن زباله آن ضعف مدیریتی است و تجمیع پسماند و زباله در ناحیه شنا گاه‌ها وجود دارد، تعیین‌شده است.

وی رسیدگی و توجه به موضوع رسیدگی به آلودگی شنا گاه‌ها از حقوق شهروندی دانست و گفت: در طول سه سال پایش منظم از شنا گاه‌ها صورت گرفت شنا گاه‌های آلوده شناسایی شدند و ادامه خواهد داشت و برخی از آن‌ها به سبب جریانات دریایی، تمهیدات مدیریتی از دور خارج شدند.

مدیرکل دفتر بررسی بازرسی آلودگی‌های دریایی سازمان محیط‌زیست کشور اظهار کرد: سازمان محیط‌زیست تصمیم گرفت وضعیت شنا گاه‌ها را از حیث آلودگی با پرچم گذاری مشخص کند که بر این اساس دورنگ آبی با نشان دادن وضعیت مناسب و قابل‌قبول  و رنگ زرد وضعیت احتمال آلودگی آب را مشخص خواهد کرد و در جایی که پرچم زرد نصب‌شده شناگر بایستی در آن ناحیه تن به آب نزند.

وی افزود: دستورالعمل پرچم گذاری در سال گذشته ابلاغ‌شده و امسال حتماً باید توسط استان‌ها در دستور کار قرار گیرد و تقاضا داریم استاندارها همکاری کنند و ابعاد و رنگ پرچم و علائم محیط‌زیست، وزارت کشور تا قبل از عید فطر ابلاغ می‌شود تا حتماً برای ایام تعطیلات عید فطر در شنا گاه‌ها نصب شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.